لزوم استفاده از فتنه‌گران وطنی؛

کشور آمریکا و دولتمردان فعلی و آتی‌‌اش می‌توانند با نهادهای امنیتی و قانونی در ایران تماس برقرار کرده و چگونگی مدیریت بحران و آشوب را پرسیده و آموزش ببینند، بالأخره ایران هم فتنه‌گر دارد و هم مسؤول مدیریت فتنه.

مردم آمریکا می‌توانند برای ادامه آشوب‌ها با فتنه‌گران ایرانی مشورت کنند

به گزارش گلستان24، آمریکا دچار دوقطبی و شکاف عمیقی شده است. از این روست که هیلاری کلینتون به عنوان کاندیدای ناکام رقابت‌ ریاست‌جمهوری آمریکا و هیئت همراهش در سخنرانی که در آن شکست خود و دموکرات‌ها را اعلام کرد مخصوصا با رنگ بنفش که آمیزه‌ای از رنگ‌های قرمز و آبی به رنگ حزب‌های جمهوری‌خواه و دموکرات است در این مراسم حاضر شد تا پیام اتحاد را به مردم کشور خود القا کند.

 

فتنه‌گران وطنی

واقعیت این است که آمریکا دوپارگی خود بعد از یک رقابت شدید انتخاباتی را به خوبی حس می‌کند. بسیاری هنوز تحت تاثیر فضای رسانه‌ای و هیجانی انتخابات قرار دارند و نتوانسته‌اند نتیجه انتخابات را هضم و قبول کنند. موضوعی که پیش از این در ایران نیز به نوعی شکل گرفت و اما جریان اصلاح‌طلب به جای اینکه شسکت را بپذیرید با ماهیگیری سیاسی از این ماجرا دم از تقلب و توهم تخلف انتخاباتی زد و آتش آشوب و فتنه‌ای را افروخت که 8 ماه در ایران تداوم داشت و کشورهای غربی از جمله آمریکا در آن موج سواری کرد.

اینک دانلد ترامپ به ریاست کاخ سفید رسیده است و تظاهرات خیابانی علیه او در آمریکا شروع شده است. مخالفت‌هایی که بعضا به خشونت نیز کشیده شده و چندین نفر در این کشور کشته و زخمی‌ شده‌اند. اخبار و تصاویر نیز نشان می‌دهد که به مانند حوادث سال 88 مخالفین در حال آتش‌ زدن سطل‌های زباله برای خودنمایی و نشان دادن خشم‌شان هستند.

ترامپ در سخنرانی خود درباره این آشوب‌های خیابانی جمله جالب توجهی را به زبان را رانده است. رئیس‌جمهور منتخب آمریکا رسانه‌ها را عامل آشوب‌ بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دانست و گفت:‌ «ما انتخاباتی آزاد و موفقیت آمیز را پشت سر گذاشته ایم و حالا معترضین حرفه ای به تحریک رسانه ها به تظاهرات برخاسته اند و این منصفانه نیست.»[1]

ترامپ از آشوب‌گران حرفه‌ای و رسانه‌های تحریک‌‌کننده به عنوان هدایت‌گران مخالفت‌ها علیه خود خبر داده است؛ آشوب‌گرانی که به نظر می‌رسد گرچه از یک مدل و الگو پیروی می‌کنند اما به حرفه‌گری فتنه‌گران ایرانی نیستند که فضای انتخاباتی آمریکا را درگیر خود کنند. البته در این زمینه سیستم آمریکا تا حدودی برای اینکه این نمایش دموکراسی در درون خود را حفظ کند و امنیت ملی این کشور به خطر نیفتد جلوی بسیاری از رسانه‌ها را گرفته است و در این زمینه به رصد و مدیریت امور می‌پردازد.

حتی در این عرصه رسانه‌های انگلیسی مانند بی‌بی سی فارسی که در سال 88 خود یک سر فتنه بود دست به کار آرام کردن اوضاع داخلی امریکا شده و با مطالب شبه روانشناسی از آشوب‌گران می‌خواهد بر اعصاب خود مسلط شده و نتیجه انتخابات را هر چند بر خلاف میل‌شان بپذیرند. در این راستا حتی بی‌بی‌سی به مخاطبان خشمگین خود پیشنهاد کرده هیجان درونی خود را با ایجاد رابطه جنسی خالی کنند! [2]

حالا بعد از 6 سال چنین اتفاقی افتاده و برخی به زعم رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به طور حرفه‌ای در حال دامن زدن به آتش آشوب هستند اما تجربه‌ای در جای دیگری نهفته است که آشوب‌گران می‌توانند از آن به عنوان یک الگو بهره‌برداری کنند و آن هم الگو فتنه سال 88 است که یک بخش از اتاق فتنه آن نیز در امریکا بود.

بر حسب اتفاق برخی از این فتنه‌گران بعد از ناکامی در داخل ایران به قبله آمال‌شان یعنی آمریکا فراری شدند و فرصت مغتنمی است که از تجربیات این افراد بلااستفاده و سوخته در ایران در مهد دموکراسی استفاده شود و حتی مردم آمریکا می  توانند از طریق فضای مجازی به فتنه گران داخلی در ایران نیز تماس برقرار کرده و نحوه برهم زدن کشور را به خوبی آموزش ببیننند.

از سوی دیگر، کشور آمریکا و دولتمردان فعلی و آتی‌‌اش نیز می‌توانند با نهادهای امنیتی و قانونی در ایران تماس برقرار کرده و چگونگی مدیریت بحران و آشوب را پرسیده و آموزش ببینند، بالأخره ایران هم فتنه گر دارد و هم مسؤول مدیریت فتنه.
 

منبع: مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار