سفرنامه ای از مسیر عشق؛

شوق پیاده روی اربعین همراه با خدمت در موکب امام رضا(ع) استان گلستان، حال و هوای سفری بهشتی را همراه ساخته است.

حال وهوای سفری بهشتی همراه با خدمت در موکب گلستان/تصاویر

به گزارش گلستان24، به نقل از قابوس نامه استقبال بی نظیرمردم ستمدیده عراق در برپایی موکب های بزرگ وکوچک جهت پذیرایی از زائرین پیاده اربعین حسینی درمسیرهای منتهی به نجف اشرف وکربلای معلی یکی دیگر اززیبایی های این سفر است که با هر وسیله و توانی به استقبال مهمانان اباعبدالله(ع) می آیند و خاک قدمهای خسته زائران را بر چشمانشان می کشند.

qaboos1 1

در موکب امام رضا(ع)که توسط مردم استان گلستان ازمحل هدایاونذورات خوددرمحله حی العباس درکربلای معلی دایرشده است بیش از 250 نفر از کل استان گلستان مشغول به خدمت به زوار اباعبدالله(ع) هستند و با خدمتهای مستمر مانند تغذیه، اسکان، درمان وخدمات تاکنون بیش از 5هزار زائر گلستانی واز دیگر نقاط کشور به این موکب مراجعه کردندوازخدمات آن بهره مند شدند.

یکی از نکات جالب این موکب حضور و مراجعه اهالی محله حی العباس به موکب است وآنقدربا مهربانی وعطوفت با خادمان موکب همکاری و همراهی دارند که خانه های خودرا در اختیارخادمان وبعضاً زائران قراردادند تا با استحمام خستگی سفرطولانی را ازبدن بیرون کنندوحتی لباسهای مارا با ماشین لباسشویی شستشو می دهند وکاملا خشک می کنند.

qaboos1 1

دراین موکب پخت وعده ناهار با خادمان شهرگرگان و پخت وعده شام با خادمان اعزامی از گنبدکاووس وهمچنین پخت نان درنانوایی صلواتی مستقردرموکب با خادمان مینودشتی می باشد ودر این موکب کارهای فرهنگی، عزاداری وسوگواری،برپایی نماز جماعت درسه وعده، فراعت زیارت عاشورا، پخت نان صلواتی، ارائه خدمات سرپایی واورژانسی توسط هلال احمر و اطلاع رسانی توسط کارکنان صدا و سیمای استان و.....انجام می شود. اسکان برادران و خواهران زائر نیز به صورت شبانه روزی در این موکب پذیرفته می شود.

qaboos1 1

qaboos1 1

دیدار و آشنایی با شیخ محمد الزیدی در طول سفر

شیخ محمد الزیدی در دوران حکومت ظالمانه صدام بارها دستگیر،زندانی، وشکنجه وبه افتخار جانباز ی نائل شدند و اکنون نیز یکی از جانبازان مدافع حرم اهل بیت (ع) می باشند.

او همچنین یکی از معتمدین مرجع عالیقدرحضرت آیت الله سیستانی هستندکه دراین سفر به اتفاق سه نفر از اعضای موکب به دیدار وی در منزلش رفتیم.

او برای ما پرچمی آورد که حدودچهل سال بر روی قبر امام حسین(ع) قرار داشته و متبرک شده است. با برنامه ریزی وهماهنگی با شیخ محمد این پرچم چندشب پیش به موکب امام رضا(ع) استان گلستان آورده شدکه با قرائت زیارت عاشورا و عزاداری عاشقان اباعبدالله(ع) شور و نوای دیگری به این موکب داد.

qaboos1 5

qaboos1 1

موکب حضرت علی اصغر(ع)نیز ازجمله  موکبهایی است که از سوی خیرین گلستانی به صورت شخصی برپا شده که همکاری شیخ محمد الزیدی برای تجهیز آن ،ساختمان دو طبقه خویش را نیز در اختیار این موکب قرار داده است و از نکات جالب سفر و همراهی با این شیخ، عزاداری او با بچه ها بود که خالصانه با تواضع به عزاداری می پرداخت.

qaboos1 8

به یاد شهدای مدافع حرم، پرچم حرم مطهرحضرت زینب"س" درمراسم زیارت عاشورا موکب امام رضا"ع" استان گلستان نیزآورده شد تا بار دیگر یادی از امنیت حاصل از وجود شهدای والا مقام کنیم که مسیر زیارت را برای ما هموار کردند.

گزارش از رمضانعلی خالقی کربلای معلی

qaboos1 1

qaboos1 1

qaboos1 1

qaboos1 1

qaboos1 1

qaboos1 1

qaboos1 1

qaboos1 1

qaboos1 1

qaboos1 1

qaboos1 1

qaboos1 1

qaboos1 1

qaboos1 1

qaboos1 1

qaboos1 1

qaboos1 1

qaboos1 1

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار