مراسم بزرگداشت علامه طباطبابی با حضور نابغه قرآنی قرن، حجت الاسلام سید محمد حسین طباطبایی دوشنبه 24 آبان ماه در دانشگاه گلستان به میزبانی کانون های قرآن و عترت، مهدویت، رضوی و خیریه برگزار شد.

دیدار با نابغه‎ی قرآنی قرن در گرگان برگزار شد + تصاویر

مراسم قرآنی پیرامون معجزات علمی قرآن همزمان با روز بزرگداشت علامه طباطبایی در تالار شهید مطهری دانشگاه گلستان برگزار شد.

به گزارش گلستان24، در این مراسم که با استقبال پرشور دانشجویان برگزار شد در آغاز دکتر غلامرضا خوش فر معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم به میهمان برنامه و اساتید و دانشجویان، گزارشی از فعالیت های سودمند و مشترک کانون های مذهبی و قرآنی در دانشگاه گلستان ارائه دادند.

در ادامه حجت الاسلام دکتر سلمانیان عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه در سخنانی به شخصیت علمی و قرآنی علامه طباطبایی و خدمات ایشان در احیای علوم و معارف قرآن پرداختند.

پس از آن، مهمان برنامه حجت الاسلام دکتر سید محمد حسین طباطبایی، درباره معجزات علمی در قرآن حضار را از سخنان خود بهره مند گردانیدند و در پایان نیز با درخواست دانشجویان، خاطرات دوران کودکی خودشان و دیدار با مقام معظم رهبری را برای حضار نقل کردند. 

در بخش دیگر از این مراسم گروه سرود مهرگان کودکان بی سرپرست، به اجرای سرودی در وصف شهدای مدافع حرم پرداختند.

در پایان نیز از دانشجویان حافظ قرآن دانشگاه نیز تجلیل به عمل آمد..

متن عهد نامه قرآنی کانون های مذهبی دانشگاه گلستان:

هوالحکیم

ای قرآن، ای ارمغان پروردگارم:

تو همان روشنای حقیقتی هستی که خداوند با همه ی محبتش در ظلمات زمین فرستاد.

آیه هایت همانند انعکاس ستاره های آسمان، مسیر بندگی را برایم نمایان و روشن می کند و جاری شدن سوره هایت بر قلب من چه دل انگیز طنین عاشقی را برایم تداعی میکند.

حال این انسان با همه ی حقارت نفس خویش در حالیکه از گذشته ی خود پشیمان و از آینده اش بیمناک است در پیشگاه معبودش با تو عهد میبندد: غبار گناهی که درونش را احاطه کرده است را پاک کند و با فطرتش همچنان در جستجوی روزنه ای برای رهایی باشد. اگر چه گناه اسباب سقوط را مهیا ساخته اما با امیدش به تو و پروردگار خویش، از این سقوط پر می کشد برای پرواز، پرواز به سوی دیدار حضرت معبود...

ای مصحف شریف؛ چگونه است احوال کسی که جویای یار و دیدار او باشد و بدون راهنمایی تو پای در این دنیا گذارد؟

پس تو را و حضورت را پررنگ تر از همیشه در لحظه های عمر خویش خواستارم.

این عهد را بر لوح دل خود ثبت می کنم که گفته هایت همچون شاخصی در زندگی، افکارم را متاثر از آن کند و بر شعاع فکری کردارم اثرگذارد و سرانجام اعمالم را به فرجام نیک برساند... می دانم که پیشوایی تو ایمانم را به یقین مبدل خواهد کرد. ان شالله...

Nbeghe 1

Nbeghe 1

Nbeghe 1

Nbeghe 1

Nbeghe 1

انتهای پیام/

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار