وبلاگ "وزنه سیاسی" نوشت:

اى کسانى که ایمان آورده‏اید یهود و نصارى را دوستان [خود] مگیرید [که] بعضى از آنان دوستان بعضى دیگرند و هر کس از شما آنها را به دوستى گیرد از آنان خواهد بود آرى خدا گروه ستمگران را راه نمى ‏نماید. آیه 51 مائده

بررسی مذاکرات هسته ای از منظر قرآن

بنام خدا و برای خدا

پرونده هسته ای کشورمان با 5+1 پس از استقرار دولت یازدهم به دستور رئیس جمهور از شورای عالی امنیت کشور خارج و تحویل وزیر خارجه، یعنی آقای ظریف گردید و پس از آن، افراد تیم مذاکره کننده ایران، به طور کامل تغییر نمودند و هیچ فرد مطلعی از تیم قبلی، که سالها تجربه مذاکره با زیاده خواهان غربی را داشتند، در تیم جدید بکارگیری نشدند و تیم جدید مذاکره کننده ایرانی خیلی زود با 5+1 یا همان آمریکا به نتیجه رسیدند و توافقنامه هسته ای به مدت 6 ماه به امضاء طرفین رسید و تقریباً تمامی مراکز هسته ای کشورمان، همچون سال 82 که آقای روحانی مسئول تیم مذاکره کننده ایرانی بود و تعلیق را پذیرا گردیدند، مجددا همان اتفاق افتاد و مراکز هسته ای تعلیق و اورانیم 20 دصد رقیق و بی اثر گردید.

قرآن کریم، در آیه 51 سوره مائده در خصوص ارتباط با یهود و نصاری و خوش بین نبودن به مذاکره با آنها، هشدار جدی به ایمان آورندگان به اسلام داده است و در پایان همان آیه، دوستی و مذاکره با آنها را، همانند یهود و نصارِ دانسته و در آیه بعد همان سوره، اشکال اساسی مسلمانانی که اظهار دوستی با یهود و نصاری می کنند، متذکر می شود این طیف از مسلمانان در دلهایشان مرض نفاق وجود دارد و می گویند: «ما از آن می‌ترسیم که (در گردش روزگار) مبادا آسیبی از آنها به ما رسد.»

کاربران عزیز پس از مطالعه این دو آیه و ترجمه آنها، سپس آقای ظریف را بعنوان مصداق هر دو آیه قرار داده و قضاوت نمائید.

یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَ النَّصارى‏ أَوْلِیاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ(51)

اى کسانى که ایمان آورده‏اید یهود و نصارى را دوستان [خود] مگیرید [که] بعضى از آنان دوستان بعضى دیگرند و هر کس از شما آنها را به دوستى گیرد از آنان خواهد بود آرى خدا گروه ستمگران را راه نمى‏نماید

فَتَرَى الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ یُسَارِعُونَ فِیهِمْ یَقُولُونَ نَخْشَى أَن تُصِیبَنَا دَآئِرَةٌ فَعَسَى اللّهُ أَن یَأْتِیَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِّنْ عِندِهِ فَیُصْبِحُواْ عَلَى مَا أَسَرُّواْ فِی أَنْفُسِهِمْ نَادِمِینَ (52)

"گروهی منافق را که دلهاشان ناپاک است خواهی دید که در (راه دوستی) ایشان می‌شتابند و می‌گویند: ما از آن می‌ترسیم که (در گردش روزگار) مبادا آسیبی از آنها به ما رسد. باشد که خدا فتحی پیش آورد و یا امری دیگر از طرف خود، تا منافقان از آنچه (به نفاق) در دل نهان کردند سخت پشیمان شوند.

ظریف

آیه 51 سوره مائده به صراحت عدم دوستی با یهود و نصاری را محکوم نموده و علت دوستی با یهود نصاری را، در آیه بعد، ترس و وحشت این طیف از مسمانان، از آنها دانسته است. لذا وقتی چهره عبوس و ناراحت آقای ظریف را با نمایندگان مجلس و منتقدین توافقنامه هسته ای می بینیم و بلعکس؛ سخنان نابجا و دشمن پسند و خنده های فراوان رئیس تیم مذاکره کننده ایران، در طول مذاکرات با طرفهای غربی را مورد بررسی قرار می دهیم، ترس و وحشت از آمریکا و غرب را در اعمال و رفتار آقای ظریف و بعضی از مسئولین دیگر می توان مشاهده کرد.

 

آنجایی که آقای ظریف بهدانشجویان گفتند:«آیا فکر کردید آمریکا که می تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می ترسد؟ یا گفتند: من آدم واقع گرایی هستم. معتقدم که اکنون به توافق هسته ای نیاز داریم! و در جایی دیگر طرح "هر توافقی را بهتر از هیچ توافقی دانستند!" و یا طرح "ایجاد کمپین توسط هنرمندان"! وقتی همه حرفهای آقای ظریف و برخی از مسئولین اجرایی را کنار هم بگذاریم، این نتیجه حاصل می شود، که این مسئولین، نفاق در دل، شیفتگی به فرهنگ لیبرال و ترس از غرب و آینده حضور خود و زندگی در غرب، سراسر وجودشان را گرفته است!!!

به هر صورت مقام معظم رهبری، خطوط قرمز و سیاستهای کلی هسته ای کشور را مشخص نموده اند و تخلف، نادیده انگاشتن و عبور از خطوط قرمز ترسیم شده، با واکنش شدید ملت فهیم ایران اسلامی و هسته ای روبرو خواهد شد. سیاستهای تبین شده از سوی امام خامنه ای به شرح ذیل است     

1-حرکت علمی هسته‌ای، به هیچ وجه نباید متوقف و یا حتّی کند شود.

2- مذاکره‌کنندگان ایران باید بر ادامه تحقیق، توسعه و پیشرفت هسته‌ای پافشاری کنند.

3- مسئولان باید در مورد دستاوردهای هسته‌ای تعصب داشته باشند.

4- مذاکره‌کنندگان کشورمان نباید هیچ حرف زوری را از طرف مقابل قبول کنند.

5- روابط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران باید به صورت متعارف و غیر فوق‌العاده باشد.

والسلام

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار