دیدار مردمی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه و مسئولین ادارات شهرستان گنبدکاووس در مسجد عسکریه گنبد برگزار شد.

گنبد در منطقه آزاد تجاری قرار ندارد

به گزارش گلستان 24، فرماندار ویژه  گنبدکاووس در این دیدار در مورد تابلوهای مسیر مشهد به گنبد و نیز گرگان به آزادشهر که در آنها نامی از گنبد دیده نمیشود گفت: مقررات اداره راه یک استاندارد هایی دارد و یک مسیر را بعنوان مسیر اصلی طراحی میکنند و شناسنامه دار میشوند و لذا تابلوها هم استاندارد بین المللی هستند.

محمد حمیدی با عنوان این مطلب افزود: با این وجود در حال پیگیری هستیم تا تابلوهای گنبد هم در این مسیر قرار داده شود.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: زمانی که فرمانداری ویژه تاسیس میشود حدود هفت اداره شهرستان به معاونت مدیر کل تغییر میابد و ما در حال حاضر پیگیری های لازم را انجام میدهیم و چون دولت در جهت کاهش هزینه ها ، کارمندان خودرا کمتر کرده و لذا این موضوع کمی با مشکل مواجه شده است.

گنبد در منطقه آزاد تجاری قرار ندارد

حمیدی همچنین در مورد منطقه آزاد شدن گنبد نیز گفت: در سفر رئیس جمهور این امر مصوب شد و کارهای جانمایی استانی هم انجام گرفته و به هیئت دولت ارسال شده است و پس از آن نیز برای تصویب به مجلس می رود.
وی ادامه داد: اما آنچیزی که مشخص است  شهر گنبد در منطقه آزاد تجاری قرار ندارد.

فرماندار ویژه گنبد بیان کرد: البته اسم آن منطقه تجاری مطرح شده در حالی که اسم آن اقتصادی،صنعتی،تجاری است،  یعنی غیر از تجاری  کارهای دیگری هم انجام میشود که اقتصادی ، صنعتی بحث احداث کارخانه ها،مواد معدنی، تبدیل سنگ های قیمتی به ویژه سنگ هایی که از قزاقستان و کشورهای آسیا میانه به ایران منتقل می شود است و در این کارخانجات به سنگ های ساختمانی تبدیل میشود.

محمد حمیدی افزود: اگر این اتفاق بیفتد ارزش آن خیلی بیشتر از صرفا منطقه آزاد تجاری است،چراکه تمامی نیروی کاری که در این کارخانه جات مورد استفاده قرار می گیرد باید از استان گلستان باشد.

نام سالن نقی پناهی تغییری نمی کند

وی در ادامه درمورد تغییر نام سالن نقی پناهی که باشگاه جواهری در آن تمرین میکند گفت که اسم آن هیچ تغییری نکرده است و درصورتی که سال بعد باشگاه جواهری در آنجا تمرین نکند تابلو این باشگاه نیز از آنجا برداشته خواهد شد.

۲۰۰تا پایان سال ۹۳ میلیون تومان جهت بهسازی پیاده روها هزینه می شود

عبدالمجید قزلجه شهردار گنبد در مورد سرعت گیر های نصب شده در کمربندی و ورودی های شهر گفت که این سرعت گیرها با هماهنگی اداره راهدار نصب شده است.

وی همچنین در مورد مشکلات پیاده رو ها بیان کرد: در سال ۹۳ حدود ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت بهسازی پیاده رو های مساجد و مدارس هزینه کردیم و مجدد مجوز گرفتیم ۱۰۰ میلیون تومان دیگر را تا پایان سال برای پیاده روی مساجد و مدارس و اماکن عمومی هزینه کنیم ولیست آنها هم مشخص شده و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

قریب به ۲ میلیار تومان در سطح شهر گنبد آسفالت ریخته شده است

قزلجه همچنین درمورد آسفالت خیابان ها گفت، شهرداری گنبد خودش یک کارخانه آسفالت دارد که قابلیت تولید ۵۰-۶۰ تن در ساعت را داراست اما در حال حاضر عمر مفیدش را کرده است و کارایی لازم را ندارد.

قزلجه ادامه داد: اعتباری که ما امسال برای آسفالت خیابان ها داشتیم مبلغی در حدود ۴ میلیارد تومن بود که نزدیک ۲ میلیارد تومن آنرا با امکانات خودمان در سطح شهر آسفالت ریختیم و در حال حاضر هم ۱۶-۱۷ هزار تن قرار داد بستیم که روکش آسفالت خیابان ها شروع شده و در حال انجام است.

همچنین در این دیدار سایر مدیران ادارات شهرستان به سوالات و خواسته های مردم در ارتباط با اداره خود پاسخ دادند .

انتهای پیام/قابوس نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار