مدیر کل گمرکات استان گلستان گفت : به دلیل جلوگیری از سوء استفاده گمرک اینچه برون مجهز به دستگاه ایکس ری کانتینر می شود تا کالاها بطور جداگانه توسط این دستگاه مشخص شوند.

گمرک اینچه برون مجهز به دستگاه ایکس ری کانتینر می شود

 علی اکبر شامانی مدیر کل گمرکات استان گلستان عصر دیروز (یکشنبه 5 بهمن ماه)در جمع خبرنگاران استان به مناسبت روز جهانی گمرک اظهار کرد: با توجه به افتتاح خط آهن ایران ترکمنستان و قزاقستان علاوه بر مرز زمینی از راه ریلی نیز بحث صادرات و واردات در مرز اینچه برون جدی خواهد شد و این امر مستلزم چارت سازمانی جدیدی است .

به گزارش گلستان 24، شامانی افزود: طبق قانون، گمرک متولی ورود و خروج صادرات و واردات می باشد اما دستگاههای دیگر نظیر استاندارد ، بهداشت ، گذرنامه ، مرزبانی و ... نیز باید در پایانه اینچه برون مستقر شوند و ما هم نیز درخواست چارت 30 نفره کردیم چون حجم صادرات و واردات ریلی گسترده می شود و از سال آینده بخشی از کار سرخس نیز به این نقطه منتقل می شود.

استقرار سیستم اظهار نامه از راه دور در اینچه برون

وی با بیان اینکه سیستم اظهارنامه از راه دور در گمرک اینچه برون استقرار پیدا کرده ، تصریح کرد : بعضا به دلیل شلوغی و حجم زیاد کار و زمان بر بودن بوروکراسی اداری با ایجاد مدیریت ریسک در این نقطه توانستیم بحث ارزیابی های فیزیکی را نیز طی روندی رندومی اجرا کنیم .

شامانی گفت: 70 درصد اظهار نامه های ورودی به گمرک بر اساس اظهار اسناد صاحبان کالا است و فقط 30 درصد ارزیابی فیزیکی صورت می گیرد و این موضوع به دلیل عدم اتلاف وقت به سود تجار و صاحبان کالا می شود.

بی نظمی های ابتدای گمرک با ایجاد پارکینگ حل شد

مدیر کل گمرکات استان گلستان تاکید کرد: اگر در سال گذشته به گمرک اینچه برون می آمدید متوجه بی نظمی و پارک پراکنده کامیون ها می شدید، اما با توجه به جلساتی که در استان داشتیم توانستیم آنها را سازماندهی کنیم چرا که وقتی چارچوب خاصی برای راننده تعریف نشود ایجاد بی نظمی می شود .

علی اکبر شامانی گفت: الان با توجه به پارکینگی که راه اندازی شد و شهرداری هم در بحث امکانات رفاهی ، روشنایی و دروبین های مدار بسته اقدام کرده بجایی رسیدیم که دیگر مشکلی از این بابت وجود ندارد و تا قبل از این موضوع تنها مرزی بود که هیچ گونه ساماندهی در آن مشاهده نمی شد اما الان وضعیت مطلوبی داریم.

وی در مورد دستگیری برخی افراد در خاک ترکمنستان گفت: این افراد بیشتر در بحث مواد مخدر و سودجویی و زیاده خواهی دستگیر می شوند مثلا اگر دارویی در کشور ما ارزان است و آنجا ممنوع و گران ، اقدام به بردن و فروش و کسب درآمد می کنند و این مشکلات را بوجود می آورند.

گمرک اینچه برون مجهز به دستگاه ایکس ری کانتینر می شود

شامانی یادآور شد: بین 145 تا 150 گمرک فعال در سطح کشوردر نقاط مرزی و غیر مرزی داریم و طبق اولویت بندی برای دادن دستگاه ایکس ری کانتینری ابتدا گمرک شلمچه و بعد گمرک اینچه برون در اولویت قرار دارند .

وی اظهار داشت : ایکس ری کانتینر دستگاهی است که کالاها را بصورت جداگانه مشخص می کند و اگر کسی بخواهد سوء استفاده بکند قطعا نمی تواند و اگر 50 درصد هزینه خرید این دستگاه را تامین شود شاهد حضور آن در گمرک اینچه برون خواهیم بود و بحث مواد مخدر نیز حل خواهد شد.

گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار