یک فروند هواپیمای خط هوایی «ترانس آسیا» تایوان با ۵۸ مسافر و خدمه در رودخانه «تایپه» سقوط کرد و دستکم ۱۲ نفر کشته شدند و ۳۳ نفر ناپدید هستند و فقط ۱۶ نفر تاکنون نجات یافته‌اند.

سقوط هواپیمای مسافری در تایوان

به گزارش گلستان 24، یک فروند هواپیمای «ترانس آسیا» تایوان با ۵۸ مسافر و خدمه در رودخانه «تایپه» سقوط کرد و دستکم ۱۲نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این حادثه صبح روز چهارشنبه (امروز) به وقوع پیوست و در آن هواپیمای (۶۷۰۲.TW) خطوط هوایی «ترانس آسیا» با ۵۸ مسافر و خدمه در رودخانه تایپه سقوط کرد و دستکم ۱۲نفر از مسافران آن جان خود را از دست دادند وهنوز وضعیت بقیه مسافران مشخص نیست.



تصاویر گرفته شده از این صحنه نشان می‌دهد که مسافرانی که جان سالم از این حادثه به در برده‌اند، جلیقه‌های نجات برتن دارند و به در امتدای رودخانه شنا می‌کنند.

مقامات تایوانی گزارش کرده‌اند که تاکنون ۱۶ نفر نجات داده شده‌اند و هنوز وضعیت ۳۰ نفر نامشخص است و تیم نجات موفق به پیدا کردن آنها نشده است.

یکی از مقامات دولت تایوان اعلام کرده است که این هواپیما ۵۸ مسافر و خدمه داشته است که ۳۱ نفر از آنها گردشگرانی از چین بوده‌اند.

طبق گزارش رویترز، وضعیت آب و هوایی ظاهراً در زمان بلند شدن هواپیما، آرام بوده است و تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که سقوط هواپیما موجب وارد آمدن خساراتی به پلی که در کنار رودخانه بوده است، شده و لاشه‌هایی از هواپیما در امتداد جاده پرتاب شده است.

حادثه امروز، یکی از جدیدترین حوادثی است که برای مسافران آسیایی در ۱۲ ماه گذشته به وقوع پیوسته است. در ۲۸ دسامبر سال ۲۰۱۴، یک هواپیمای ایرآسیا که عازم سنگاپور بود درست بعد از بلند شدن از شهر «سورابایا» اندونزی سقوط کرد و ۱۶۲ نفر کشته شدند.

همچنین در سال گذشته میلادی یک هواپیمای خطوط هوایی مالزی بعد از پرواز ناپدید شد و علیرغم جستجوهای چندین ماهه، هرگز پیدا نشد و یکی دیگر از هواپیماهای همین خطوط هوایی در اوکراین سقوط کرد و ۵۳۹ نفر از مسافران آن جان خود را از دست دادند.

علت سقوط هواپیما هنوز نامشخص و در دست بررسی است./سراج 24

ارسال نظر

آخرین اخبار