مراسم تکریم و معارفه ریاست دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان با حضور دکتر بدری، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در گرگان برگزار شد.

مراسم تکریم و معارفه ریاست دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان24، در ابتدای مراسم نجفی نژاد، ریاست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، ضمن عرض خیرمقدم و تسلیت اربعین اباعبدالحسین(ع) با اشاره به اینکه ما یک کشور در حال توسعه و دارای نیروی های جوان زیادی هستیم ، عنوان نمود باید در جهت بکارگیری و استفاده درست از این نیروی انسانی تلاش کنیم و یک راه درست این مسئله بحث آموزش های مهارتی است.

وی ، بخش قابل توجهی از آموزش های مهارتی را وظیفه دانشگاه جامع علمی کاربردی دانست .

دانشگاه جامع علمی کاربردی می تواند در توسعه اقتصادی کشور  نقش اساسی داشته باشد

نجفی نژاد افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی با برنامه ریزی گسترده ، همت و تلاش بخش های مختلف دانشگاه و واحد های استانی می تواند در توسعه اقتصادی کشور  نقش اساسی داشته باشد.

وی با اشاره به بکارگیری این نیروی عظیم در جهت توسعه کشور عنوان کرد: انشاالله شاهد این باشیم که جوانان ما دغدغه ای بنام شغل نداشته باشند و بتوانند با کسب مهارت زمینه کسب درآمد و رفا مناسب را برای خود فراهم کنند و نهایتا این امر منجر به توسعه کلان کشور گردد.

وی ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای دکتر دهقانی، ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان، از زحمات دکتر برزعلی، تشکر و برای ایشان آرزوی توفیق روز افزون کردند.

قدمنان، مدیرکل دفترآموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات استانداری گلستان در آیین تکریم و معارفه ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان، ضمن تبریک به دکتر دهقانی، ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان و آرزوی توفیق برای وی عنوان کرد به جهت گرفتن نتیجه مطلوب تر باید تعامل بین دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان مانند گذشته با دستگاههای اجرایی استان بویژه دانشگاه های استان بیشتر شود.

هدف اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی کاربردی کردن علم است

وی در ادامه هدف اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور را کاربردی کردن علم عنوان نمود.

قدمنان گفت: نیاز امروز جامعه رفع بیکاری است که این امر با آموزش دانشجویان همراه با مهارت و ارتباط دانشگاه ها با مراکز صنعتی قابل پیگیری است.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان با توجه به نیاز های استان رشته های بومی را برای رفع نیاز استان تدوین و طراحی کند.

مدیرکل دفترآموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات استانداری گلستان از زحمات دکتر برزعلی تشکر و برای ایشان آرزوی موفقیت و توفیق روز افزون نمود.

000DSC03779

در این نشست دکتر برزعلی، ریاست سابق دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان گلستان ، با اشاره به بیان شیوای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند:"مجموعه ‌ای که برای ایجاد اشتغال در کشور کار می‌کند، باید مثل اتاق جنگِ دوران دفاع مقدّس که شب و روز نمی‌شناخت، کار کند"عنوان کرد بنده از همان ابتدای این مسئولیت رویکرد مدیریت جهادی را در این مسیر انتخاب کردم و در ذیل آن مدیریت دانش بنیان و مدیریت مشارکتی که از توصیه های استاندار بود و نقش رهبری و راهبردی برای فعالیت های دانشگاه که بتواند دانشگاه را در راستای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حوزه های علم و فناوری و اقتصاد مقاومتی کمک کند.

برزعلی، ضمن تشکر از زحمات مدیران گذشته دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان در جهت توسعه و توانمندی هرچه بیشتر دانشگاه گزارشی از مجموعه فعالیت های دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان در دوران تصدی این مسئولیت عنوان کردند.

وی با ابراز خرسندی از انتخاب دکتر دهقانی به عنوان ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان برای ایشان آرزوی موفقیت و توفیق روز افزون نمودند.

دکتر امیراحمد دهقانی، ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان، در این مراسم ضمن تسلیت اربعین اباعبدالحسین(ع) از زحمات دکتر برزعلی قدردانی نمودند.

دهقانی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی اولین و بزرگترین دانشگاه مهارتی کشور از همان بدو تاسیس می باشد. عنوان کرد: تربیت نیروی متخصص از وظایف اصلی این دانشگاه می باشد که این امر با محوریت قرار دادن آموزش مهارتی قابل اجرا است.

وی همچنین افزودند: هدف ایجاد اشتغال و کارآفرینی است، نیل به جایگاه دانشگاه نسل سوم که هم مورد تائید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و دولت است.

DSC03717

ریس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان در ادامه با توجه سند آمایش سرزمینی استان گفت در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان باید رشته های طراحی و تدوین شودکه بتواند نیازهای استان را برطرف کند و با بومی سازی و نوشتن سرفصل های کاربردی و مهارتی باعث توسعه و رشد استان شود.

همجنین با اشاره به برنامه ششم توسعه و جایگا ویژه آموزش های مهارتی در آن گفت: دکتر امید، ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور،  اشاره داشتند که نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی می تواند در زمینه آموزش های مهارتی نقش خیلی فعال داشته باشد.

و این لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است و توسعه پایدار کشور در داشتن نیروهای متخصص و کارامد است.

وی در پایان عنوان کرد با کمک مسئولین استان در راستای تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص اقتصاد مقاومتی حرکت خواهیم کرد.

در این مراسم دکتر بدری، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی-کاربردی کشور ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دکتر برزعلی عنوان کرد: بعضی از ظرفیت های خفته در استان با تلاش و همت دانشگاه جامع علمی کاربردی احیا شده است .

وی وظیفه اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی را تربیت نیروهای کارآمد و متخصص عنوان کرد.

وی گفت: برای تحقق اهداف کلان دانشگاه درجهت آموزش­های مهارتی، نهایت سعی و تلاش خود را به کار بگیرید و اهتمام ویژه­ای در انجام برنامه‌ریزی و تلاش برای کیفیت بخشی به فعالیت‌های مهارت محور مراکز آموزش علمی‌کاربردی استان، نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های مراکز و ارزیابی مستمر فعالیت‌های آنها در چارچوب سیاست‌های ابلاغی و ارائه برنامه‌های تحول گرا و مهارت افزا،ظرفیت سازی برای گسترش آموزش‌های عالی مهارتی، فنی و پودمانی مورد نیاز منطقه داشته باشید.

در پایان با اهدای حکم دکتر دهقانی، برای ایشان آرزوی موفقیت نمود.

DSC03803

انتهای پیام/

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار