گلایه فرمانده سپاه گرگان:

فرمانده سپاه ناحیه گرگان با گلایه از عدم نصب تلویزیون شهری سپاه در مرکز استان، گفت: ما به دلیل طی مسیر قانونی از تاریخ 12/10/94 صبوری می کنیم و نمی پرسیم که چرا 20 تلویزیون شهری در گرگان مجوز ندارد.

کوتاهی شورای ترافیک استان در نصب تلویزیون شهری/ نصب پرچم بر درب منازل شهدای گرگان از 18 آذر

به گزارش گلستان24، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج از پیش بینی 790 عنوان برنامه در ایام این هفته در سطح شهرستان گرگان خبر داد و گفت: 31 یادواره شهدا، 178 دیدار با خانواده معزز شهیدان و 102 برنامه ورزشی از جمله برنامه های پرتعداد و شاخص طراحی شده هستند.

وی افزود: امسال به واسطه اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان و همزمانی ایام هفته بسیج با دهه اخر ماه صفر و اربعین حسینی(ع) برنامه های ویژه ای با رنگ و بوی این ایام تدارک دیده شده است.

مهاجر پیاده روی بزرگ اربعین حسینی(ع) را آماده سازی فضا توسط سیدالشهدا برای آقازاده اش خواند و تأکید کرد: ان شاالله بتوانیم ادامه دهنده رسالت سالار شهیدان و عشیره آن حضرت در اربعین حسینی(ع) بوده و کار زینبی انجام دهیم و زمینه اقامه نماز باعظمت امام عصر (عج) را فراهم آوریم.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان همچنین به پیش رو بودن پنجم آذر(روز قیام خونین مردم گرگان در سال 57) اشاره کرد و گفت: یکی از قیام های پرافتخار و منتج به انقلاب مردم گرگان قیام 5 آذر است که به لحاظ انقلابی گری و تعداد شهدایی که تقدیم کرده است در میان قیام های مردم شهیدپرور و انقلابی دیگر شهرهای کشور نیز می درخشد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 14 شهید قیام خونین 5 آذر گرگان متذکر شد: این روز که به تازگی ثبت ملی شده است روز انقلابی گری و ولایت مداری مردم گرگان است.

در ادامه سرهنگ مهاجر در بخش پرسش و پاسخ با خبرنگاران نیز به سوالات متعددی پاسخ داد.

یکی از خبرنگاران از عدم فضاسازی مناسب در سطح شهر گرگان با توجه به پیش رو بودن اجلاسیه عظیم 4000 شهید استان گلستان گله کرد و گفت: در شهرهای استان های دیگر در مناسبات مذهبی و ملی شاهد فضاسازی های بیشتری هستیم اما در گرگان رنگ و بوی این ایام کمرنگ تر است که نمونه آن را در فضاسازی های ماه صفر دیدیم و انتقادهایی نیز از سمت رسانه به شهردار شهر شده بود.

وی در خصوص نصب پرچم بر سردر منازل شهدا نیز گفت: این اقدام از 18 آذر عملی می شود.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان در پاسخ به این پرسش ابراز کرد: در شورای سیاستگذاری اجلاسیه 4000 شهید استان که شهردار گرگان نیز عضو آن هستند قرار بر این شد فضاسازی در ایام منتهی به اجلاسیه و با شیب ملایم انجام شود.

بخاطر قانون صبوری می کنیم

مهاجر در پاسخ به پرسشی در رابطه با قول محقق نشده سپاه گرگان مبنی بر راه اندازی تلویزیون شهری نیز گفت: بنای سپاه بر این است که تمامی اقدامات را از مسیر قانونی انجام دهد به همین خاطر بر اساس پروسه قانونی ابتدا برای اخذ مجوز تلویزیون شهری در تاریخ 12/10/94 از طریق شهرداری اقدام کردیم.

وی افزود: توافق ما با شهرداری گرگان در تاریخ 3/11/94 قطعی شد و پس از آن به صحن علنی شورای شهر رسید و در تاریخ 11/12/94 نیز در صحن شورا به تصویب رسید و سپس به کمیته شورای ترافیک شهرستان فرستاده شد و در تاریخ 20/2/95 نیز در این کمیته مصوب شد.

فرمانده سپاه گرگان همچنین گفت: یکی از انتقادات وارده به شهرستان گرگان این است که شورای ترافیک مستقل ندارد و به صورت کمیته شهری است و تصمیمات آن در سطح استان اتخاذ می شود.

وی متذکر شد: بهرحال از زمان ارسال این مصوبه به شورای ترافیکی استان (تاریخ 16/3/95)  که البته «شخص شهردار گرگان» در آن عضو هستند همچنان این پرونده در حال بررسی است!

مهاجر تصریح کرد: شما از مسئولان این قسمت بپرسید که چرا این مسئله تصویب قانونی نمی شود؟ ما اعتقاد به مراحل قانونی داریم که سعه صدر نشان می دهیم این در حالی است که 20 تلویزیون شهری در گرگان بدون مجوز هستند.

فرمانده سپاه گرگان خاطرنشان کرد: باید دلایل این تعلل شورای ترافیک را جویا شد، اگر بحث امنیت شهروندان باشد این سوال پیش می آید که چگونه 20 تلویزیون دیگر خطری برای تهدید ندارند و تنها همین تلویزیون در این مدار قرار دارد؟! این سخن هم در حالی مطرح می شود که پلیس راهور بر بهانه تلفات تلویزیون شهری صحه نگذاشتند.

وی تأکید کرد: تلویزیون شهری در تمام دنیا نصب می شود نمی توان گفت که قوانین مترتب از آن فقط در گرگان معنا پیدا می کند! ما در این امر بدلیل طی مسیر قانونی صبوری می کنیم تا همه بدانند که بسیج پیش از هر چیز تابع قانون است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار