تدبیر جوانان انقلابی در جابجایی مردم به سمت جذابه و شلمچه

بی تدبیری مسوولین در حداقل سه سال گذشته مخصوصا سالجاری موجب شده تا بسیاری از مردم با کمترین امکان اسکان مواجه شوند

وضعیت اسفبار از ناکارامدی دستگاههای دولتی در مرز مهران

به گزارش گلستان24، وضعیت اسفبار و بدون پیش بینی در مرز مهران موجب شد تا جلوه دیگری از ناکارامدی و بی تدبیری صاحبان مسوولیت در معرض افکار عمومی قرار گیرد.

مهران  مرز

 به دلیل اینکه مرز مهران نزدیکترین مرز به شهر نجف است اکثرا زائران و مشتاقان پیاده روی اربعین از این مرز استفاده می کنند ولی بی تدبیری مسوولین در حداقل سه سال گذشته مخصوصا سالجاری موجب شده تا بسیاری از مردم با کمترین امکان اسکان مواجه شوند

وضعیت در مرز مهران بحرانی شده بود و هزاران نفر با ویزا و بی ویزا آنجا سرگردان بودند. امکانات به نسبت جمعیت به شدت کم و اگر کمکهای مردمی مردم مهران نبود مشخص نبود وضعیت چگونه میشد.

اما مردم از خود می پرسند مگر این وضعیت قابل پیش بینی نبوده تا از قبل برای آن تدبیری شود؟ مگر از اربعین سال قبل تا امسال فرصت کمی بود تا برای امروز تدبیر شود؟ پاسخ ساده است! این روند قطعا برای مسئولان مربوطه قابل پیش بینی بوده اما در میان انبوه اولویت های دولت فعلی «اولویت» نداشته و کاری جهادی برای حل آن انجام نشده است.

کار به مرحله ای رسید که با دستور مقامات دولتی، پلیس ضد شورش و به اصطلاح نوپر وارد ماجرا شد اما با تدبیر فرمانده کل ناجا و زحمات برادران انقلابی مخصوصا حاج حسین یکتا، بحران مرز مهران به سمتی رفت که مردم خود از مشکل گره گشایی کردند و با اتوبوس هایی که از سوی نهادهای نظامی ارسال شد به سمت مرز چذابه و شلمچه حرکت کردند.

در حال حاضر کیفیت هوای  مهران در شرایط مناسب قرار دارد و تنها مشکل موجود ازدحام بیش از اندازه جمعیت و معطلی چند ساعته زائران است؛ به همین سبب توصیه می‌شود تمامی زائران اربعین حسینی سایر مرزها را برای سفر خود برگزینند.

همچنین موکبهای تعیین شده در مرز مهران در قبل از پایانه مرزی و در میدان اربعین مستقر شده‌اند که زائران می‌توانند از خدمات پذیرایی آنان بهره‌مند شوند و مشکلات آب آشامیدنی و تغذیه زائران نیز در موکبها مدنظر قرار گرفته است.

نهادهای انقلابی اما هنوز برای حل بخشی از مردم که  در مهران هستند با کمک های مردمی تدابیر جدی اندیشیده اند تا بخشی از ناکارامدی نهادهای دولتی را جبران نمایند.

به طوری که اعلام کرده اند: با توجه به تراکم جمعیت زائران اربعین حسینى در مرز مهران خصوصا مسیر برگشت نیاز به بسیج خدمت رسانى به زائرین اباعبدالله الحسین علیه اسلام است.

پس از حماسه آفرینى مردم خدوم عراق به زائرین اربعین ، نوبت شما مردم حماسه ساز ایران است تا این حماسه با نقش آفرینى شما تکمیل شود.

موارد ذیل توسط خادمان حسینى مستقر در مرز مهران از مردم و مسئولین جهت سهولت بازگشت زائران درخواست شده است:

راه اندازى مواکب پذیرایى و خدمت در مسیرها

خودروی رایگان به سمت تمام استانها

مجهز شدن مساجد مهران برای خدمت

حضور نیروی انسانی جوان وکارآمد وجهادی و در یک کلام بسیجى براى خدمت رسانى

کانکس های سرویس بهداشتی

بیمارستان یا درمانگاه های سیار

... و موارد متعدد دیگر انواع خدمت و پذیرایى انبوه

با توجه به بسته شدن مرز مهران در چند روز اخیر، تردد زائران از طریق مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان در حال انجام بوده و این در حالی است که ترافیک شدید باعث شده که عبور و مرور خودروها به کندی انجام شود و پارکینگ‌های این مناطق نیز تکمیل شوند.

با توجه به اینکه طی هفته‌های گذشته حرکت زائران به سمت عتبات عالیات عراق آغاز شد تعداد زیادی از این افراد از مسیر همین مرزها در حال ورود به کشور هستند و گروه‌های زیادی نیز برای رسیدن به روز اربعین در تلاش برای عبور از مرز هستند.

با این وجود ترددها در مرزها باعث به وجود آمدن ازدحام بیش از حد جمیعت شده و از این رو ترافیک خودرویی در این مناطق به اوج خود رسیده است.

با توجه به تکمیل شدن پارکینگ در مرز چذابه و تکمیل بیش از 80 درصد پارکینگ مرز شلمچه پلیس راه استان خوزستان اعلام کرده است که زائران از آوردن خودروهای شخصی به این مناطق خودداری کرده و با پارک کردن خودروها در شهرهای اطراف، با وسایل حمل و نقل عمومی تردد کنند.


منبع : پارس نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار