سایه سنگین رانت و جناح بازی در یک استخدامی ؛

برخی شنیده ها از افرادی که در این فراخوان ثبت نام کرده اند نشان می دهد که حذف این شرط با نگاه مهندسی کردن این استخدامی ، جهت ورود افرادی خاص به این مجموعه بوده است .

ماجرای آزمون استخدامی مشکوک در پارک علم و فناوری گلستان

به گزارش گلستان24، یکی از چالش های سخت سالهای اخیر انقلاب اسلامی بحث اشتغال و استخدام نیرو در نهادها و سازمانهای دولتی است ، جایی که هر ایرانی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شود دوست دارد یک شغل دولتی داشته باشد.

از این رو حساسیت های مردمی روی بحث استخدام ها زیاد است و از طرف دیگر برخی منابع خبری پرده از استخدام های مشکوک در پارک علم و فناوری استان گلستان بر داشته اند .

از این رو سعی کردیم تا با کنکاش پیرامون این موضوع به حقایق بیشتری برسیم و اگر مدیران این سازمان و یا استانداری گلستان نیز در این خصوص جوابی داشته باشند ، در خدمت آنها خواهیم بود.

62

اما قصه از آنجا شروع شد که پارک علم و فناوری گلستان در آبان ماه امسال اطلاعیه استخدام 4 نفر را در سایت خود و سایت استانداری گلستان قرار داد و در ادامه این اطلاعیه در برخی رسانه ها منتشر شد تا کسانی که شرایط دارند برای استخدام ثبت نام کنند.

اما یکی از موارد مشکوک دیده شده در روند انتشار و اصلاح فرخوان جذب ، دستکاری شرایط ثبت نام کنندگان بود که در ابتدا عنوان شده بود " دانشجو نبودن متقاضی " یکی از این شرایط است اما در ادامه این شرط برداشته شد .

برخی شنیده ها از افرادی که در این فراخوان ثبت نام کرده اند نشان می دهد که حذف این شرط با نگاه مهندسی کردن این استخدامی ، جهت ورود افرادی خاص به این مجموعه بوده است .

همین شنیده ها حکایت از آن دارد که تا ساعات پایانی مهلت ثبت نام که گویا تا 30 آبان ماه بوده ، کمتر از 10 نفر در این آزمون ثبت نام کردند که برخی ها به دلیل غیر بومی بودن و برخی نیز به دلیل نداشتن شرایط از گردونه حذف می شوند .

اما با حذف شرط " دانشجو نبودن " ، 2 نفر براحتی در این نهاد که 4 نیرو می خواهد استخدام می شوند حتی بدون آزمون . چون وقتی 4 نفر بخواهند و فقط 2 نفر شرایط داشته باشند طبعا کار جذب بسیار آسان خواهد بود .

اما این 2 نفر چه کسانی هستند ؟

(س – ب ) رابط جوانان استاندار ، عضو جوانان اصلاح طلب استان و حزب کارگزاران سازندگی ، چهره ای که در ابتدای دولت تدبیر و امید خیز بلندی برای رسیدن به برخی جایگاه های دولتی برداشت و در همان ابتدای کار پای فتنه گران را به استانداری گلستان باز کرد و در همایش خاصی به 2 تهرانی بازداشتی فتنه 88 در سالن اجتماعات استانداری گلستان تریبون داد و ... .

او مورد حمایت یکی از معاونین استاندار ( که رئیس حزب کارگزاران سازندگی استان نیز هست ) می باشد و در ماه های اخیر زمزمه هایی از فشار بر این مجموعه جهت استخدام وی و اخیرا حذف شرط دانشجو نبودن جهت تسهیل در استخدام وی به گوش رسیده بود .

اما نفر دوم ( ا – ا ) داماد رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان است . گویا رئیس پارک علم و فناوری استان که قبلا مدیر بنیاد نخبگان گلستان بوده ، او را در بنیاد نخبگان مشغول بکار کرده و حال این مدیر محترم با رفتن از این بنیاد به پارک علم و فناوری ، قصد دارد دامادش را نیز به نزد خود در پارک ببرد  .

برخی دیگر از شنیده های خبری ، حکایت از آن دارد که اشتیاق رئیس پارک برای استخدام دامادش در این سازمان زیاد است و در یک برنامه حساب شده با حذف شرط  " دانشجو نبودن " از شرایط فراخوان ، داماد وی هم در این فراخوان استخدامی ثبت نام می کند .

نکته جالب اینکه هم ( س – ب ) و هم ( ا – ا ) هر 2 دانشجو هستند و بنظر می رسد حذف این شرط با هماهنگی و توافق استانداری و پارک جهت تسهیل این 2 نفر صورت رفته است .

اما نکته ضروری اینست که پارک علم و فناوری استان گلستان در کشور جزو پارک های درجه 3 است و نیاز به 4 نیرو بصورت همزمان ندارد ، از طرفی جهانگیری معاون اول رئیس جمهور استخدام های دولتی را لغو و ممنوع کرده است .

با نگاهی به عقبه مدیریتی رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان در بنیاد نخبگان متوجه می شویم که او علاقه زیادی به جذب اطرافیان و اقوام خود در نهادهای دولتی داشته است .

به عنوان مثال زمانی که رئیس بنیاد نخبگان استان بود، از 6 نیروی آنجا 5 نفر از اقوام نزدیک وی بوده اند ، داماداش ( ا – ا ) ، خواهرزاده اش (م – غ ) ، یکی از بستگان درجه یک (ص) ، داماد برادرش (ا) و یک راننده استیجاری که فامیل وی بوده اند .

اما این مدیر پرکار وقتی به پارک علم و فناوری آمد همچنان به جذب اقوام خود ادامه داد تا جایی که برادزاده اش ( ع – ح ) امور عمرانی پارک ، خواهرزاده اش (ح –ص ) به  عنوان نگهبان ، داماد خواهرش ( م – غ ) که به اسم راننده استیجاری آمد اما بعد از چند هفته مدیر حقوقی و حراست پارک شد و دامادش ( ا – ا ) که جزو دو نفر نهایی واجد شرایط تنظیم شده جهت استخدام در پارک علم و فناوری است .

حال سوال اینجاست که باید نگران کدام معضل در جامعه اسلامی باشیم ؛ حضور فتنه گران و نفوذ در ارکان انقلاب یا استفاده از رانت برای استخدام اقوام ؟

آیا اصل و هدف اساسی انقلاب اسلامی این قبیل زد و بندها بود یا قیام کردیم که این آداب و رسوم غلط اداری و ... را بر چینیم ؟

اگر قرار باشد به دلیل وابستگی به جناح های سیاسی و فامیل بودن ، استخدام ها صورت بگیرد پس جوانان مستعد و فرزانه ی دلسوز انقلاب از شهرها و روستاها چه کار کنند که سالها زحمت کشیده و دود چراغ خورده اند ؟

حال آنکه این  فیش های نجومی ناجوانمردانه در حالیکه اکثر مردم نانی برای خوردن ندارند ، ثمره حضور چنین افرادی در ساختار اداری کشور است که باید مراجع نظارتی و گزینشی در امورات جذب و استخدامی ها بسیار حساس باشند .

انتهای پیام /

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

  • ن.م
    0

    سلام.
    درخصوص استخدام پارک.
    چگونه یک رسانه جمعی به این سهولت شخصیت یک نیروی ارزشی و متدینی همچون دکتر حسام را اینگونه مورد هجوم قرار میدهد و ایشان را که همیشه در خط مستقیم رهبری می باشند با فتنه و رانت و ... پیوند می دهد!


  • بهنام وند
    0

    گلستان ما سلام.
    چقدر به متنی که نوشتی مطمئنی؟
    یعنی به همه مطالبش
    چون اگه فقط یک مورد از چیزایی که نوشتی دروغ باشه و با روحیاتی که من در رئیس پارک دیدم(بسیار جدی و پیگیر در امور) از همین الان بگم بدبخت شدی رفت.

آخرین اخبار