برگزاری جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران استان آن هم در شرایطی که هواشناسی استان تاکنون سه اخطاریه صادر کرده، نشان از اهمیت وقوع حادثه‌ای دارد.

شرایط جوی گلستان اضطراری است

 در چنین اوقاتی، تشکیل جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران تنها می‌تواند یک پیام داشته باشد آن هم این است که شرایط جوی پیش‌رو جدی است و باید تدابیر احتمالی را اتخاذ کرد.     

به گزارش گلستان24، مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان در جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان گفت: با توجه به گزارش هواشناسی گلستان و شرایط خاص جوی، تا سه روز آینده شرایط جوی استان به حالت اضطرار است.

صادق‌علی مقدم اظهار کرد: از امروز تا پایان، وضعیت خاص جوی، مدیریت بحران و دستگاه‌های عملیاتی استان باید آماده‌باش و به شکل شبانه‌روزی آماده مواجهه با شرایط احتمالی باشند.       

وی تصریح کرد:‌ بر اساس اعلام هواشناسی گلستان، از اواخر روز سه‌شنبه این هفته، استان شاهد بارش شدید برف و افت شدید دما، بین هفت تا هشت درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

مقدم با اشاره به تشکیل جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با حضور تمامی اعضاء افزود:‌ این جلسه به منظور هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه‌های استان برای مواجهه با شرایط احتمالی جوی برگزار شد و خوشبختانه گزارش‌های ارایه‌شده هم نشان از هماهنگی و تعامل خوب استان در این بخش است.

 وی ادامه داد:‌ دستگاه‌های عملیاتی استان همچون گاز، برق، راه و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه استان از دستگاه‌هایی محسوب می‌شوند که احتمالا با توجه به تغییرات جوی بیشترین مواجهه را با حوادث احتمالی دارند.

*تعامل خوبی بین دستگاه‌‌های عملیاتی گلستان برقرار است

دبیر شورای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به گزارش لحظه به لحظه هواشناسی استان اذعان کرد:‌ از هفته گذشته تاکنون یک اطلاعیه و چند اخطاریه جوی صادر شده و آخرین اخبار حاکی از استقرار سامانه جوی سرد در استان است.

مقدم تصریح کرد:‌ هشدارهای هواشناسی برای دستگاه‌های عملیاتی استان ارسال شد و بارها از جانب رسانه‌های به وی‍ژه خبرگزاری‌ها و صدا و سیمای گلستان اطلاع‌رسانی شده است.

وی با تاکید بر توجه جدی مردم استان به هشدارهای جوی اذعان کرد:‌ پوشاندن کنتورهای آب، برق، گاز برای جلوگیری از یخ‌زدگی و ترکیدگی، پرهیز از ترددهای غیر‌ضروری در مناطق مرتفع و کوهستانی و مجهز‌بودن به زنجیر چرخ به‌ویژه در مسیرهای مواصلاتی در شرق استان از جمله موضوعاتی است که انتظار می‌رود شهروندان آن را رعایت کنند.

 

مقدم ادامه داد: به همراه داشتن وسایل گرمایی و مواد غذایی، سوخت کامل در خودرو برای مسافرت‌های بین شهری به‌ویژه در مناطق کوهستانی و آمادگی واحدهای تولیدی و خدماتی برای برخورداری از وسایل گرمایشی و حرارتی دوگانه‌سوز از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار شهروندان و صاحبان واحدهای تولیدی و خدماتی گلستانی قرار گیرد.

وی با اشاره به احتمال تعطیلی مدارس استان در روزهای پیش‌رو تاکید کرد:‌ با توجه به افزایش برودت در روز چهارشنبه هفته‌جاری تصمیم گرفته شد، در صورت وقوع شرایط جوی محتمل، آموزش و پرورش استان نسبت به تعطیلی مدارس اقدام کند.

همچنین مدیر‌کل هواشناسی استان گلستان با اشاره به وضعیت جوی استان از هفته گذشته گفت: ‌تاکنون حداکثر 30 میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم و 15 سانتی‌متر برف نیز در ارتفاعات و نواحی کوهستانی به زمین نشسته است.

نوربخش داداشی خاطرنشان کرد:‌ از اواسط روز سه‌شنبه و تا چهارشنبه هفته‌جاری طی 48 ساعت بیشتر مناطق استان دمای زیر صفر درجه را تجربه می‌کنند.

وی اضافه کرد: از اواخر فردا شب بارش متناوب برف را خواهیم داشت اما از اواسط چهارشنبه این جو از استان خارج و سپس هوای سرد در استان حاکم می‌شود.         ‌        

داداشی ادامه داد:‌در شرایط فعلی بارش باران و برف در استان جریان دارد و روز چهارشنبه دمای استان بین چهار درجه تا هشت درجه کاهش خواهد داشت و تا اوایل هفته آینده این سرما استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

استان گلستان در شمالی شرقی ایران قرار دارد، هوای استان ابری است و دمای استان نیز به طور میانگین بین سه درجه بالای صفر تا سه درجه زیر صفر قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار