سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور ضمن اعلام بیشترین اسامی انتخابی در کشور گفت: در یک قرن گذشته اسم فاطمه محبوب‌ترین اسم بوده و طبق آمار موجود از فراوانی اسم‌ها در سال ۹۵ تاکنون، در بین دختران، فاطمه و در بین پسران امیرعلی بوده است.

محبوبترین اسامی در بین دختران و پسران ایرانی
به گزارش گلستان24، سیف‌الله ابوترابی در نشست خبری گفت: طبق آمارهای موجود، طی 8 ماه گذشته تعداد ولادت‌های ثبت‌شده تاکنون یک‌میلیون و 32 هزار و 988 رویداد و تعداد فوتی‌های ثبت‌شده 244 هزار و 181 رویداد است. 
کودک
وی ادامه داد: میانگین سن متوفیان کشور 63 سال بوده که برای زنان 66 سال و برای مردان 61 سال بوده است و در مورد ولادت‌ها 31 درصد سن مادران بین 25 تا 29 سال بوده است. 
 
وی با اشاره به آمار ازدواج و طلاق نیز گفت:‌ در 7 ماهه ابتدایی سال جاری 172 هزار و 81 طلاق در کشور به ثبت رسیده است و تعداد ازدواج‌های ثبت‌شده نیز 448 هزار و 945 رویداد بوده است. 
 
ابوترابی ادامه داد: روند صعودی میانگین سن مردان و زنان، اولین ازدواج در کشور است که تا سال 91 تا 94 به میزان یکسال برای مردان و 0.8 سال برای زنان افزایش یافته است که این افزایش سن در تهران برای مردان 1.8 و برای زنان 1.7 سال بوده است. 
 
سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور همچنین نسبت به فراوانی نامگذاری در کشور نیز گفت: در طول سال جاری در بین دختران، فاطمه بیشترین فراوانی و امیرعلی در بین پسران بیشترین فراوانی اسم بوده است و به طورکلی در دختران به ترتیب، فاطمه، زهرا، نازنین‌زهرا، یسنا، زینب، هلما، باران، فاطمه زهرا، ریحانه و رها بوده است. 
 
وی گفت: در بین پسران نیز، امیرعلی، محمد، امیرحسین، علی، ابوالفضل، حسین، محمدطه‌، امیرعباس، محمدحسین و امیرمحمد بیشترین فراوانی اسم را در بین پسران داشته است. 


منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار