وبلاگ "ریزه نیوز" نوشت:

می دانم ، می دانم ، مقصر کسانی هستند که بر صندلی های گردان انقلاب اسلامی تکیه زده اند و به جای برنامه ریزی برای رشد فرهنگ و استحکام بخشیدن به بنیان های خانواده ی سرزمینم ، روی کاناپه نشسته اند و شبکه های ماهواره را یکی یکی رد می کنند و به خاطر کیفیت برنامه های غربی به به و چه چه می کنند و چنان غرق دنیای مجازی شده اند که تمام دلواپسی شان چند لایک بیشتر در صفحات اجتماعی است!

از مادر بودن تا مانکن شدن

مادر یعنی زنی که به جایی رسیده باشد تا تمام خوبی ها ، زیبایی ها و آرامش قیامت در زیر پای او معنایی به نام بهشت بگیرند ، نه زنی که تمام چشم ها به او خیره باشد و هر چند عده ای او را مادر بخوانند ، اما او همچنان یک مانکن باشد !

به گزارش ریزه نیوز : سالهای سال است که به افتخار تمام مادران سرزمینم تمام قد ایستاده ام و احساس غرور می کنم که ایرانی ام ، اما متاسفانه چند صباحی است که آرام آرام کمر خم می کنم و حتی جرائت اعتراض  به شرایط موجود را هم ندارم چون بدون شک می شوم یک عقب مانده ، یک امل ، یک در تاریخ مانده !

در حالی که هنوز هم  مادر ، همان فرشته ی زیبای خیال من است  و زندگی با مادر معنا می گیرد و بدون او نفس کشیدن سخت می شود و زندگی رنگ بی مفهومی به خود می گیرد ،  اما در این دنیای پر از تبلیغات وقتی خودی ها کنار کشیده اند و برایشان عزت و غرور معنایی ندارد  ، بی خودی ها  سرانجام موفق شدند که نام مادر سرزمینم را سیاه و کدر کنند و به جای فرشته ی خوبی ها از او یک زن خودنما و اسیر زرق و برق دنیا ساخته اند  و در پس کوچه های شهرم احساس حقارت می کنم وقتی که در تمام طول زندگی ام می بینم ، قرار بود بر نام مادر سجده کنم ، اما ارزش فرشته ی خیالم را به قدری پایین اورده اند که گویا هرگز ، یک زن ، یک مادر نبوده است .

وقتی تمام شهر و وطنم در خواب بود ، گرگ صفتان ، در تدارک نقشه ای شوم بودند تا با  کمرنگ کردن نام مبارک تو مادر ، بنیان های خانواده ی اسلامی را در این سرزمین سست و سست تر کنند تا دیگر جوان ایرانی برایش غیرت و ناموس بی معنا و بی مفهوم شود و تو خوب می دانی که امروز چقدر در این امر موفق بوده اند  و نیازی به مطالعه و تحقیق در این زمینه هم نیست ! آری مادر وقتی معنای تو را گرفتند ، خانواده هم بی معنی می شود ف چون تو اگر نباشی ، دیگر خانواده نور و گرما و معنایی ندارد اما مادر ببین تو چه راحت تسلیم شده ای و از مقام والای مادری فاصله گرفته ای و در این دنیای پر از رنگ و نیرنگ شده ای آلت دست دشمنانی که سال های سال بود از مقام و عظمتت در سرزمینم در بیم و حراص بودند و تو ناخداگاه اسیر فتنه ی شیطان شده ای .

من چگونه سرم را بالا بگیرم و به یاد کوچه های تنگ و تاریک مدینه باشم و مادر دو عالم را ببینم که با تمام مشکلات و گرفتاری ها ایستاده است و هرگز مادر بودن را با تمام دنیا عوض نمی کند  و آنگاه که مادر این روزهای مملکتم را می بینم شرمگین نباشم ؟

مادر ایرانی ام ، تو خوب می دانی که  مادر زهرای مرضیه با تمام جوانی اش ، با تمام آرزوهایش  در تمام کوچه های خاکی مدینه استوار قدم می زد و هیچ گاه ، هیچ احدی اجازه ی نگاهی به او نداشت و تو امروز چگونه چنان در خیابان های شهرم دستان دختر و پسرت را می گیری و با پوشش جلف ، خود نمایی می کنی که هر سگ صفتی اجازه ی بی احترامی به حرمت نام مادر داشته باشد .

مادر ، مادر سرزمینم به خود برگرد و لحظه ای در میان کوچه های یثرب سرت را بالا بگیر تا از مادر زهرای اطهر  کمی درس بگیری ، ببین چگونه زینب را  درس حیا و عفت می دهد که می شود زینب ، پیام آور کرببلا که تمام بنیان های حکومت یزیدیان را به لرزه در می آورد !

 زهرای علی را ببین چگونه حسن و حسین  را تربیت می کند  که می شوند ، سرور جوانان بهشت ! حال ببین تو چقدردر تمام این مدت زهرایی بوده ای !

نه مادر من تو این روزها راه را گم کرده ای و حاضری حتی دختر جوانت را چنان برهنه و بی حجاب راهی خیابان ها کنی تا شاید ، فلان بول هوسی  به خاطر اندام دخترت به تو به به بگوید و تو چه خوشحالی از اینکه شیطان را از خود راضی کرده ای و زهرای مرضیه را رنجانده ای !

آری مادر من ، شاید برای تو خودنمایی و جلف بودن اوج تمدن و فرهنگ باشد و عریانی و بی حیایی برای نمایی از دنیای دروغین مدرنیته باشد  ، اما می دانی که برای لذت بردن هوس بازان کوچه گرد ، از اوج انساینت و مقام باشکوه مادر ، چنان خود را پست کرده ای که حتی ملائک هم تو را به عنوان مادر نمی پسندند و تو در محضر الله دیگر مادر نیستی ، تو عروسک یا مانکنی شده ای  که هیچ ارزش و قربی نزد الله نداری !

لحظه ای با خود خلوت کن ، لحظه ای آرام باش و به تاریخ برگرد ، به کلبه ای کوچک و محقر ، به یک زندگی اسلامی و پر از عشق و وفا به منزل علی و زهرا برگرد ، ببین چگونه زهرا ، رسم شوهر داری به جا می آورد و بدون اذن علی از منزل خارج نمی شود ، پس مادر تو چرا این روزها این همه تغییر کرده ای ، دیگر برای تو خانواده مهم نیست و همین که شغلی بیرون از منزل نصیب تو می شود ، خانواده و تمام ارکانش را به دو ریال می فروشی  و چنان دچار غرور می شوی که گویا اسکندر مقدونیه شده ای و کسی یارای مقابله با تو را ندارد و برای تو به جای همسر و خانواده ، رئیس و صاحب شرکت می شود همه کاره ی زندگی تو و تو خانواده را فراموش کرده ای تا شاید خودت را به دست آوری ، افسوس که خودت گمشده ی این زندگی هستی !

مادر سرزمین من ، تو هنوز هم مادر ، مقدس و قابل ستایشی ، اما شاید کمی راه را گم کرده ای و به براهه می روی !

مادر می دانم این روزها مردان هوس باز به نام همسر چنان مقام زن بودن را به سخره گرفته اند که تمام ارتباطات خود را مشمول یک رابطه ی نامشروع کرده اند و به هیچ مسائلی پایی بند نیستند ، اما چرا  تو هم راه را اشتباه می روی  و دیگر برای تو هم خانواده و فرزند معنایی ندارد و در این دنیای پر از خودنمایی و دنیا پرستی خود را غرق در ناپاکی ها کرده ای ؟

بی حجاب

می دانم ، می دانم ، مقصر کسانی هستند که بر صندلی های گردان انقلاب اسلامی تکیه زده اند  و به جای برنامه ریزی برای رشد فرهنگ و استحکام بخشیدن به بنیان های خانواده ی سرزمینم ، روی  کاناپه نشسته اند و شبکه های ماهواره را یکی یکی رد می کنند و به خاطر کیفیت  برنامه های غربی به به و چه چه می کنند و چنان غرق دنیای مجازی شده اند که تمام دلواپسی شان چند لایک بیشتر در صفحات اجتماعی است!

مادر ایرانی من ، قبل از آنکه نام  و ارزش والای تو را هم از تو بگیرند و تو را به معنای واقعی تبدیل به یک کالا و وسیله ای برای کسب لذات خود کنند برگرد ، برگرد و با زهرای اطهر عهد ببند که همچنان ،زن باشی ، همسر باشی ، یک مادر باشی ، چون اینجا همیشه هوس بازان در انتظار شکارت هستند و برای از بین بردن جایگاه تو در تلاش هستند .

کاش به جای اینکه زنان غربی الگوی مادران این سرزمین می شدند ، آقایان  مادر شهدایی را به نام الگو معرفی می کردند که درتمام زندگی شان ، مادر بودن را معنا کرده اند .

ارسال نظر

آخرین اخبار