به مناسبت فرارسیدن روز جهانی تالاب‌ها برنامه پاکسازی چهار کیلومتر از حاشیه رودخانه حفاظت شده گرگانرود در شهرستان گمیشان در روز جهانی تالاب‌ها اجرا شد.

پاکسازی حاشیه رودخانه گرگانرود

به گزارش گلستان 24، علی بیانی، ریس اداره محیط زیست بندر ترکمن و گمیشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: با همت اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ترکمن و با مشارکت دهیاری و شورای اسلامی روستای چارقلی و با حضور گسترده اهالی روستاهای همجوار رودخانه گرگانرود برنامه پاکسازی حاشیه این رودخانه از محل روستای چارقلی تا ابتدا ورودی روخانه به تالاب بین‌المللی گمیشان اجرا شد.

 

وی اظهارکرد: این برنامه با حضور خیل گسترده اهالی و دوستداران محیط‌زیست در محل رودخانه گرگانرود اجرا و حدود 350 کیلوگرم زباله از حاشیه آن جمع‌آوری شد.

 

رییس اداره محیط زیست بندر ترکمن و گمیشان تنها راه حفاظت و صیانت از زیستگاه‌ها و حیات‌وحش گرانبهای منطقه را مشارکت دادن تمامی ذی‌نفعان و جوامع حاشیه زیستگاه‌ها برشمرد و ادامه‌داد : امسال در این راستا برنامه‌های زیادی تاکنون اجرایی و برنامه‌های متعددی نیز در خصوص مشارکت و حضور فعال آحاد مردم در برنامه‌های زیست‌محیطی در دستور کار قرار دارد.

 

بیانی با اشاره به اینکه رودخانه گرگانرود تنها رودخانه حفاظت‌شده استان است تصریح‌کرد: برنامه هفته تالاب‌ها که بمناسبت روز جهانی تالاب‌ها، در سطح شهرستان ترکمن و گمیشان اجرا می‌شود علاوه بر این برنامه‌ها، برنامه‌های متعددی از قبیل بازدید گروه‌های مردم نهاد زیست‌محیطی از سطح تالاب گمیشان، برگزاری دوره پرنده‌نگری و همچنین برنامه و همایش استانی آموزشی و فرهنگی در خصوص تالاب‌ها را در روز پنجشنبه این هفته جزیره آشوراده برگزار کند که تمامی دست اندرکاران و دستگاه های مرتبط در آن حضور فعال خواهند داشت./ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار