سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به برخورد ۲ قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان سمنان گفت: ۷ تیم عملیاتی به منطقه اعزام شده است و هنوز حریق اطفا نشده است.

برخورد ۲ قطار مسافربری در محور سمنان/ ۸ کشته و ۱۶ مصدوم تا کنون/ خروج ۴ واگن از ریل/ هنوز حریق اطفا نشده است+تصاویر

سید مصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات اظهار داشت: صبح امروز 2 قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان دامغان ـ سمنان به یکدیگر برخورد کردند که قطارهای تهران و تبریز هستند.

وی افزود: تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر فوری پس از اطلاع از این حادثه به منطقه اعزام شده و یک بالگرد نیز توسط امداد و نجات، به محل حادثه فرستاده شد.

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات نیز اظهار داشت: در حادثه برخورد 2 قطار مسافربری در محور دامغان به سمنان، 4 واگن از ریل خارج شده و 2 واگن دچار حریق شده است.

وی ادامه داد: این حادثه در ساعت 7:40 صبح امروز در ایستگاه هفت خوان نزدیک شهرستان سمنان رخ داده و تاکنون مصدومیت 8 نفر اعلام شده‌ است.

*هنوز حریق اطفا نشده است

یحیایی معاون امداد و نجات استان سمنان اظهار داشت: با توجه به بارش برف و یخبندان و دسترسی سخت به محل، عوامل آتش‌نشانی با تأخیر رسیدند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون عوامل آتش‌نشانی در حال اطفای حریق واگن‌ها هستند و بعضی از قسمت‌های قطار در حال سوختن است.

معاون امداد و نجات استان سمنان همچنین گفت: بالگرد هلال‌احمر هم‌اکنون رسیده است و در حال امدادرسانی هستند.

* ۸ کشته و ۱۵ مصدوم تا کنون

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور گفت: بر اساس بررسی اولیه تاکنون حدود ۸ نفر کشته و ۱۵ نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: مصدومان به بیمارستان ولایت منتقل شدند.

*یک رام قطار امدادی با جرثقیل به محل حادثه اعزام شده است

سیدعباس دانایی که در راستای مدیریت مطلوب بحران برخورد دو رام قطار مسافری در مسیر تهران- مشهد به محل وقوع حادثه اعزام شد، اظهار داشت: اطلاعات حادثه هنوز دقیق نیست؛ اما نیروهای امدادی به طور کامل با تمام توان ورود پیدا کرده‌اند و به محل وقوع سانحه اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: نیروهای هلال‌احمر، بهداشت و درمان، راه و ترابری، آتش‌نشانی، اورژانس، مدیریت بحران و همه دستگاه‌هایی که برای امدادرسانی نیاز بوده است، به محل حادثه اعزام شده‌اند.
وی تصریح کرد: خود راه‌آهن نیز در این زمینه فعالانه حضور دارد و در حال خدمات‌رسانی به مجروحان حادثه است.

فرماندار شهرستان سمنان افزود: یک رام قطار امدادی با جرثقیل به محل حادثه اعزام شده است و در محل حضور دارد.
دانایی گفت: مجروحان حادثه برخورد دو رام قطار مسافری مسیر تهران- مشهد به بیمارستان ولایت دامغان انتقال پیدا کرده‌اند؛ چون دامغان نزدیک‌تر بود، تمام مجروحان به این شهرستان اعزام شده‌اند.

وی تصریح کرد: کشته‌شدگان حادثه در حال جمع‌آوری هستند که پس از اتمام کار به سمنان منتقل می‌شوند.
فرماندار شهرستان سمنان افزود: تعداد مصدومان و کشته‌شدگان هم‌اکنون مشخص نیست؛ اما همه نیروها بسیج شده‌اند. دو فروند بالگرد نیز به محل حادثه اعزام شده‌ و در حال خدمات‌رسانی هستند و امدادرسانی‌های لازم انجام شده و امید است در ادامه نیز مشکلی وجود نداشته باشد.

سید مصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: تعداد مصدومان این حادثه ۱۶ نفر است که ۹ مصدوم به بیمارستان ولایت دامغان و ۷ مصدوم به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شدند.

وی ادامه داد: مصدومان با بالگردهای هلال‌احمر و اورژانس منتقل شده‌اند.

* شمار مسافران حادثه‌دیده بیش از 30 نفر است

بر اساس این گزارش، شمار مسافران حادثه‌دیده در واگن‌های دو رام قطار مسافری بیش از 30 نفر تخمین زده می‌شود و تعداد زیادی از مسافران نیز دچار سوختگی شده‌اند.

تعداد واگن‌های دچار حریق، به پنج سالن رسیده و نیروهای آتش‌نشانی در حال اطفای حریق هستند.
مشاهدات خبرنگار فارس حاکی است؛ مسافران با قطار جایگزین از محل حادثه منتقل شدند.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار