ارتفاعات گلستان سفیدپوش شد

بارش باران و برف، به همراه توفانی با سرعت ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت گلستان را در نوردید و باعث وراد شدن خسارت به شهرها و روستاهای گلستان شد.

خسارت توفان به ۳۱ منزل مسکونی در گرگان

به گزارش گلستان24،از بارش برف و سفید شدن ارتفاعات استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: توفانی شدید شب گذشته اکثر مناطق گلستان را در نوردید و بیشترین سرعت آن مربوط به شهرستان گرگان با ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت بود.

محمود محمدقلی پور افزود: در پی نفوذ سامانه سرد بارشی به استان گلستان ارتفاعات بالای یک هزار و ۵۰۰ تا دوهزار متری استان سفید پوش شد.

وی بیان کرد: بیشترین میزان بارش برف در ارتفاعات درازنو با میزان هشت سانتی متر برف به ثبت رسیده است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان گلستان دررابطه با سرعت باد و توفان شب گذشته گفت: بیشتر سرعت باد مربوط به شهرستان گرگان با ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت بوده و سرعت باد در شهرستان بندر ترکمن هم به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید که موجب خساراتی هم شد.

محمدقلی پور اظهار کرد: بیشترین میزان بارش ثبت شده تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه امروز صبح مربوط توسکاچال شهرستان مینودشت با ۶۴ میلیمتر بوده است، همچنین در شهرستان های گرگان ۶۲ میلیمتر، کلاله ۵۱.۱ میلیمتر و ... به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه بارش های خوبی را در سطح استان شاهد بودیم و کمترین این بارش ها ۱۲ میلیمتر بوده است، گفت: این سامانه اواخر پنجشنبه شب از استان خارج می شود.

امداد رسانی هلال احمر به شهرهای و روستاهای گلستان

رئیس اداره امواد و نجات  هلال احمر استان گلستان هم در رابطه با عملیات امداد و نجات شب گذشته در  گفت: در پی باد و توفان شب گذشته به ۳۱ منزل مسکونی در شهر گرگان آسیب و خسارت وارد شده است که با ارزیابی انجام شده توسط نیروهای امداد و نجات بین ساکنان این منازل پوشش موقت توزیع شده است.

طه میرصادقی با بیان اینکه این آسیب دیدگی به منازل محدود به منطقه ای خاص نبوده و در جای جای شهرستان گرگان رخ داده است، افزود: خوشبختانه این توفان خسارت جانی نداشته است.

وی تصریح کرد: از ساعت ۲۳ مورخ ۱۲ آبان و پس اعلام گزارش حادثه از شهرستان های گرگان و علی آباد کتول، بلافاصله تیم های عملیاتی وارد منطقه شده و مشغول خدمات رسانی شدند.

میرصادقی ادامه داد: مناطق حادثه دیده در گرگان شامل شهرک های فردوسی، کوی بازرگانی، کوی جوادیه، کمربندی فردوسی، قلعه خندان، گرگان جدید، چاله باغ، شهرک حافظ، خیابان کاشانی، کاوش، جانبازان و خیابان شهید رجایی بود که در این مناطق ۲۹ خانوار شامل ۱۱۶ نفر حادثه دیدند و ۶ تیم متشکل از ۲۰ نجاتگر و پنج پرسنل برای کمک به آن اعزام شد.

وی از توزیع ۲۸۰ کیلوگرم نایلون برای خانوارهای خسارت دیده گرگان خبرداد و اضافه کرد: در شهرستان علی آبادکتول دو خانوار شامل هشت نفر آسیب دیدند که برای امداد رسانی یک تیم ۶ نفر شامل پنج امدادگر اعزام شد.

وی با بیان این که امدادرسانی هنوز ادامه دارد، گفت: تمامی پرسنل و نجاتگران جمعیت هلال احمر در سراسر استان گلستان از دیشب، آماده باش کامل هستند که در صورت وقوع حادثه، پاسخگویی سریع داشته باشند.

منبع:مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار