مسئول پلیس فتا استان گلستان خبر داد:

مسئول پلیس فتا استان گلستان گفت: نوجوانان گرگانی عامل انتشار تصاویر اراذل و اوباش و شرارت در شبکه‌های اجتماعی شناسایی شدند.

شناسایی نوجوانان گرگانی عامل انتشار تصاویر اراذل و اوباش و شرارت در شبکه‌های اجتماعی/خانواده‌ها مراقب فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی باشند

به گزارش گلستان24، سروان وحید صاحبکاران  در تشریح این خبر بیان کرد: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، مشخص گردید افرادی در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی، اقدام به انتشار تصاویر اشرار و اراذل و اوباش مناطق مختلف استان گلستان می‌نمایند.

وی افزود: با توجه به اینکه این ناهنجاری‌ها سبب  قبح‌زدایی از عمل شرارت ‌و ترویج  هنجارشکنی در بین نوجوانان و جوانان می‌گردد حسب هماهنگی قضایی صورت گرفته ‌و برخورد با مدیران کانال مطروحه طی تشکیل پرونده قضایی در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

در ادامه ایشان اظهار نمود : در تحقیقات تکمیلی و بررسی‌های تخصصی مشخص گردید این افراد با راه‌اندازی  کانالی با عنوان "خوب‌های گلستان" اقدام به  انتشار این اعمال و ناهنجاری‌ها‌ می‌نمایند، که پس از انجام تحقیقات پلیسی و تخصصی در نهایت متهمین شناسایی و با توجه به پایین بودن سن مدیران کانال مذکور، با هماهنگی دادیار محترم پیشگیری از جرم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان تعداد 6 نفر از آنان به پلیس فتا استان احضار و تحقیقات از آنان صورت پذیرفت .

این مقام انتظامی خاطرنشان‌کرد: پس از اعتراف متهمین و تکمیل تحقیقات، پرونده جهت اخذ تصمیمات قضائی به دادسرا ارسال و کانال مورد نظر نیز مسدود گردید.

مسئول پلیس فتا استان اظهار کرد: خانواده‌ها مراقب فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی باشند و بر رفتار آنها نظارت کافی داشته باشند.

وی افزود: پلیس مطابق با قانون جرائم رایانه‌ای و قانون مجازات اسلامی با کسانی که در فضای مجازی  سبب انتشار و ترویج ناهنجاری‌های اجتماعی می‌گردند برخورد خواهد نمود.

مسئول پلیس فتا استان در پایان با اشاره به آدرس سایت پلیس فتا آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و گفت: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.irبخش ثبت گزارش مردمی اعلام نمایند . همچنین شهروندان گلستانی میتوانند سوالات و مشکلات خود در فضای مجازی را با کارشناسان پلیس فتا با شماره تلفن های 017 21822967  و 01721822943  در میان بگذارند .


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار