رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گلستان از دستگیری مردی که برای یک زن جوان از طریق شبکه‎های اجتماعی موبایلی مزاحمت ایجاد می‎کرد، خبر داد.

مزاحمت مرد شیاد برای زن جوان گلستانی از طریق شبکه اجتماعی موبایلی

به گزارش گلستان 24، حبیب‎الله رجبلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی وصول یک فقره مرجوعه قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان در خصوص شکایت شهروندی مبنی بر ایجاد مزاحمت برای همسرش از طریق یکی از شبکه‎های اجتماعی موبایلی، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای گلستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات مقدماتی مشخص شد که همسر شاکی پرونده، از طریق گوشی تلفن همراه خود در شبکه‎های اجتماعی موبایلی عضویت داشته و فعالیت می‎کرده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گلست

مزاحمت مرد شیاد برای زن جوان از طریق شبکه اجتماعی موبایلی

ان خاطرنشان کرد: عضویت در شبکه اجتماعی موبایلی باعث آشنایی و ارتباط طولانی مدت همسر شاکی با فرد مزاحم شده بود.

رجبلی بیان کرد: با تحقیقات تخصصی و کارشناسی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد که فرد مزاحم از طریق یک دستگاه تبلت در شبکه‎های اجتماعی موبایلی فعالیت می‎کند.

وی اضافه کرد: در نهایت با اقدامات شبانه‎روزی و فعالیت‎های تخصصی، فرد مزاحم شناسایی و برای انجام تحقیقات بیشتر به پلیس فتای گلستان فرا خوانده شد.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: متهم در لحظات نخست منکر هرگونه بزه انتسابی شده بود اما پس از مواجه شدن با دلایل و مدارک محکم پلیس فتا، در نهایت لب به اعتراف گشود.

رجبلی متذکر شد: متهم پس از اعتراف به همراه پرونده تکمیلی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

هیچ فردی در فضای مجازی قابل اعتماد نیست

وی اضافه کرد: دنیای فضای مجازی دنیایی است که هر فردی می‎تواند با هر هویت دلخواه و جعلی در آن فعالیت داشته باشد.

رجبلی تاکید کرد: توصیه پلیس فتا به کاربران در این فضا این است که ارتباطات و فعالیت‎ها در فضای مجازی را به صورت مجازی باقی بگذارند و به دنیای واقعی کشانده نشود.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: افشای هرگونه اطلاعات شخصی در فضای مجازی می‎تواند باعث این شود که افراد سودجو و فرصت‎طلب برای رسیدن به مقاصد خود از این اطلاعات استفاده کرده و برای کاربران مشکلات گوناگونی را ایجاد کنند.

رجبلی گفت: اعتماد در فضای مجازی به افراد مجازی یک عمل بسیار اشتباه و خطرناک است، زیرا هر کاربری در فضای مجازی می‎تواند فردی باشد که قصد سوءاستفاده از اطلاعات فردی و یا ایجاد هرگونه مشکل و مزاحمت را برای یک فرد داشته باشد.

وی در پایان ابراز کرد: به کاربران اینترنت و به خصوص خانم‎ها توصیه می‎شود هیچگونه اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی از طریق هرگونه بستری، حتی شبکه‎های اجتماعی موبایلی قرار ندهند زیرا افراد سودجو در کمین هستند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار