با این وجود پس از بررسی اسناد ارائه شده و تطابق آن با «گمرک چت»، متوجه شدیم نه تنها مدعیات مطروحه مستند و مستدل بوده، بلکه حتی برخی مسائل نیز نادیده مانده است.

ترویج فساد و فحشا در چت رومی با دامنه دات آی.آر

چندی پیش اطلاعاتی درخصوص انتشارتصاویر ومطالب مستهجن و ترویج روابط نامشروع به سخیف ترین شکل ممکن از یکی از شبکه های اجتماعی «چت روم» که به عنوان «گمرک چت» با دامنه دات آی آر (IR.) و تحت مجوز ثبت رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کند، به دست خبرنگار رسید که باتوجه به مسائلی که علیه این «چت روم» مطرح شد، احتمال دادیم که گوینده در انتقال پیام بیش از حد اغراق کرده و امکان چنین مسئله ای وجود ندارد.

به گزارش گلستان 24،  با این وجود، پس از بررسی اسناد ارائه شده و تطابق آن با «چت روم» مورد اشاره، متوجه شدیم نه تنها مدعیات مطروحه مستند و مستدل بوده، بلکه حتی برخی مسائل نیز نادیده مانده است.

این درحالی است که خبرنگار ما پس از مشاهده موارد متعدد رفتار خلاف عرف، مستهجن و سخیف تعدادی از کاربران، مراتب این تخطی از قوانین را به مسئولین و مدیران «گمرک چت» انتقال داد که نه تنها ازسوی این عزیزان رسیدگی و پیگیری خاصی به عمل نیامد، بلکه با بی ادبی ایرادات وارده را خارج از محدوده اختیارات کاربران (خبرنگار ما) دانسته و اعلام کردند: مدیریت این «چت روم» با ماست و این مسائل به شما ارتباطی ندارد.

 

ترویج فساد و فحشا در چت رومی با دامنه دات آی.آر (+عکس)


البته این نقل قول دقیقی از آنچه ازسوی مدیر «گمرک چت» در پاسخ به اعتراض خبرنگار ما بیان گردید، نیست و با این همه باتوجه به استفاده از کلمات رکیک ازسوی ایشان، اینجا قادر به بازنشر دقیق پاسخ مدیریت «گمرک چت» نیستیم و آنچه بدان اشاره کردیم، تنها نقل به مضمون پاسخ ایشان است. 

به هر تفسیر نکته حائز اهمیت درخصوص تخلف علنی و شدید این شبکه اجتماعی چت روم، فارغ از تخلفات متعدد و تخطی کاربران این چت روم که گویا با اطلاع مدیران آن انجام می شود، ثبت رسمی و کاملاً قانونی این شبکه اجتماعی در فهرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و جالب تر تاکید مکرری است که از سوی مدیران این چت روم بر این مسئله شده است که و تقریباً در تمامی صفحات مختلف آن، اشاره ای هرچند مختصر به ثبت رسمی این چت روم در فهرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است که بعید به نظر می رسد، مسئولان وزارت ارشاد نیز از این مسئله آگاه باشند.

ازسوی دیگر نکته ای که معمولاً در انتقاد از چنین مسائلی گریبان گیر منتقدان می شود، این است که همواره جریاناتی در کشور، منتقدین را به دگم اندیشی و افراط گرایی متهم می کنند.

با این حال سوال اساسی اینجاست که آیا سکوت در قبال ترویج علنی و رسمی فساد و فحشا در چارچوب رسانه ای با ثبت رسمی، مصداق بارز تفریط در نظارت بر فرهنگ نیست و از آن سو اعمال و رفتار این دست رسانه ها و شبکه های اجتماعی که متاسفانه به غیر از نمونه مذکور، موارد متعدد و فراوان دیگری از آن در فضای مجازی مشغول به فعالیتند، مصداق دقیق افراط گری و بی اخلاقی نیست.


این درحالی است که باتوجه به محتوای مستهجن، غیراخلاقی، خلاف عرف و شئونات ایرانی و اسلامی موجود در مطالب و تصاویر منتشر شده در «گمرک چت» باوجود در اختیار داشتن اسناد متعدد و تصاویر فراوان از تخلفات صورت گرفته در این چت روم، اینجا قادر به انتشار تمامی این اسناد نبوده و صرفاً جهت اثبات مدعیات مان، تعدادی از این تصاویر را با اعمال ممیزی شدیدی بصری تقدیم می کنیم.

فارغ از این، نکته حائز اهمیت دیگر این است که باتوجه به مطالب و تصاویری که در این شبکه اجتماعی منتشر شده و می شود، این سایت را باید نمونه از سایت های پورنوگرافی دانست که در تمام نقاط دنیا لااقل با هشدار 18+ از ورود افراد زیر سن قانونی به آن جلوگیری می شود و جالب اینجاست که چت روم «گمرک چت» حتی چنین هشداری نیز به کاربران خود نمی دهد.
 

ترویج فساد و فحشا در چت رومی با دامنه دات آی.آر (+عکس)


به هر تفسیر، امیدواریم انتشار این خبر لااقل توجه مسئولین فرهنگی کشور را نسبت به این موضوع جلب نموده و مانع ادامه فعالیت این چنینی این چت روم و همچنین مانع گسترش چنین رسانه هایی در فضای مجازی کشورمان گردد. /بولتون نیوز

ارسال نظر

  • پوریانوعی
    0

    سلام ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیر محترم سایت خبری گلستان بنده مدیر اصلی گمرک چت هستم از سال 89 در فضایه مجازی بودم و دنبال فحاشی و این کار ها هم نیستم تو این چت روم ها خیلی ها من و میشناسن دست خیلی ها رو از شر رها کردم و به خیلی ها هم کمک های زیادی کردم . و در مورد این مطلب هم به زودی شکایتی خواهم کرد تا در دادگاه های تهران جوابگوی بنده باشید اون روز یعنی 3 سال پیش اومدن تو چت روم بنده فحاشی کردن و اسکرین شات گرفتن و گذاشتن تو سایت خبری بولتن نیوز این کاربر هم اخراج شد و اکانتش هم مسدود شد شما مطلبت رو بی فکر و بدون تحقیق قرار دادی تو سایتت من که نمیگذرم خدا هم نگذره
    مدیر گمرک چت:: پوریا نوعی

  • زلیخا
    0

    عالی

  • زلیخا
    0

    عالی

آخرین اخبار