مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان از دستگیری فردی که اقدام به تهدید یکی از شهروندان از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی می‌نمود، خبر داد.

درخواست نامشروع از یک زن گرگانی در پی تهدید به پخش عکس های شخصی اش در تلگرام

سروان ‌وحید صاحبکاران‌ اظهار کرد: در پی وصول یک فقره مرجوعه قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان مبنی بر شکایت یکی از شهروندان گرگانی، مراتب طی تشکیل پرونده‌ای در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

به گزارش گلستان24، وی افزود: در تحقیقات تکمیلی محرز گردید فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی پس از به دست آوردن تصاویر شخصی شاکیه وی را تهدید می‌نمود که در صورت عدم تمکین از خواسته نامشروعش عکس‌های او را در فضای مجازی منتشر می‌نماید.

پخش عکس های شخصی

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان ادامه داد: پس از انجام تحقیقات پلیسی و تخصصی در نهایت متهم شناسایی و در یکی از خیابان‌های شهر گرگان طی یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه پلیسی دستگیر گردیده که پس از مواجه شدن با مستندات و ادله غیرقابل انکار لب به اعتراف گشوده و انگیزه خود از انجام این‌کار را سرگرمی و کنجکاوی، اظهار داشت.

سروان صاحبکاران خاطرنشان کرد: در ادامه پرونده جهت اخذ تصمیمات قضائی به دادسرای عمومی و انقلاب گرگان ارسال گردید.

وی به شهروندان توصیه کرد: فعالان و کاربران فضای مجازی می‌بایست قانون جرائم رایانه‌ای را مطالعه و مدنظر قرارداده تا از آسیب‌های فضای مجازی در امان بمانند.

سروان صاحبکاران ادامه داد: شهروندان از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری نموده و در صورتی‌که شخصی برای آنها ایجاد مزاحمت می‌نماید و یا آنها را تهدید می‌کنند مراتب را به مرجع قضایی و یا پلیس فتا گزارش نمایند.

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست تا به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس CYBERPOLICE.IR بخش تماس با ما گزارش نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار