استاندار گلستان در همایش یاوران وقف عنوان کرد:

استاندار گلستان در همایش یاوران وقف گفت: ترسیم نقشه راه وقف در ایجاد تمدن اسلامی باید سازماندهی شود.

ترسیم نقشه راه وقف و مدیریت وقف رسالت مهم اداره اوقاف/ مدیریت عمر و مال توسط یاوران وقف/ وقف بهترین بنیانگذاری در جهت دهی مالی/ تبیین رابطه وقف و اقتصاد مقاومتی

به گزارش گلستان24، حسن صادقلو، استاندار گلستان، امروز صبح امروز یکشنبه (14 آذر) در همایش یاوران وقف در امامزاده عبدالله (علیه السلام) گرگان اظهار داشت: اسلام در حوزه تمدن اسلامی از قائده و شعائر زیادی استفاده کرده است.به تعبیری شعائری را برای ظرفیت سازی تمدن خویش بنیانگذاری کرده است.

وی گفت: یکی از شعائر بسیار متعالی که در عرصه تمدن سازی اسلامی بنیانگذاری شده بحث وقف است.

همایش یاوران وقف گلستان (18)

استاندار گلستان افزود: اگر تاریخچه تاثیر این شعائر یعنی وقف را رونمائی کنیم آثار کمی و کیفی بسیار بالائی خواهیم دید.

وی تصریح کرد:جهت گیری اقدام در روقف و موضاعاتی که در راستا و دایره وقف تعریف می شود مسئله بسیار مهمی است.

صادقلو اذعان داشت: وقف جهت دهی مالی محسوب می شود وعرصه گاه امتحان تعالیم اسلامی دو چیز است که جان و مال را شامل می شود که متاسفانه مال خیلی مهم است زیرا کسانی هستند که بعضی انسانها تعلق خاطر زیادی به مال دارند که حتی حاضرند جان بدهند ولی مال ندهند.

وی ضمن بیان اینکه مال و علم بر روی یک خط طولی قرار دارند که نمنه آن در دایره وقف می باشد تصریح نمود: هم مال و علم هر دو اصالت دارند و وقف بهترین بنیانگذاری در جهت دهی مالی بوده است.

همایش یاوران وقف گلستان (23)

استاندار گلستان خطاب به یاوران وقف، گفت: شما یاوران وقف مالهایتان را خوب جهت دادید و مدیریت عمر و مال می کنید.بهترین نعمتی که خداوند به انسان داده عمر میباشد ولی مهم تر از آن مدیریت عمر میباشد.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه نیز متاثر و شکوفا شده از وقف بوده است بیان داشت: خط اصیل راه حقیقت حوزه میباشد و به تبع آن انقلاب حتی در ظرفیت اینکه تمدن اسلامی انقلاب پیدا کند و مدینه اسلامی دومی در صحنه ایجاد شود خط اصیل ان حوزه علمیه میباشد.

صادقلو تاکید کرد: یاوران وقف کار خود را با ایمان و اطمینان انجام دهند و این امر برای مدیریت عمر خودتان بسیار شعف  آور و مهم است.

همایش یاوران وقف گلستان (21)

استاندار گلستان با بیان اینکه ترسیم نقشه راه وقف رسالت مهم اوقاف میباشد افزود:سازمان اوقاف نیز باید نقشه استانی راه وقف را تبیین کند و در دل این نقشه راه نیز باید آسیب شناسی شود

صادقلو تاکید کرد: رابطه وقف و اقتصاد مقاومتی باید تبیین و تعریف شود و باید دید جایگاه وقف در کدام کلیدواژه اقتصاد مقاومتی میباشد.

وی افزود: نقشه راه این عرصه بزرگ (وقف) در ایجاد تمدن اسلامی باید سازماندهی شود.

صادقلو گفت: ظرفیت مال مهم نیست بلکه نیت مال مهم است اگرچه از نظر کمی در سطح پائینی باشد و اگر این مسئله بین مردم تبیین شود می شود بیش از اینکه ظرفیت فرد را به میدان بکشانیم می توان ظرفیت جامعه را در راه وقف جهت دهی کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار