محمد رضا ابراهیمی، در پاسخ به سوال گلستان 24:

مدیر حوزه علمیه منتظریه گنبد کاووس، از فعالیت های فرهنگی خود در سال فرهنگ و اقتصاد می گوید:

مدیر نمونه حوزه های علمیه استان در سال فرهنگ

محمد رضا ابراهیمی، مدیر حوزه منتظریه شهرستان گنبد کاووس و مدیر نمونه سال1393 حوزه های علمیه استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، در توضیح فعالیت های خود در این حوزه می گوید: بدو ورود خود به شهرستان گنبد کاووس، به جذب اساتید مجرب و توانا برای هرچه بالا بردن سطح علمی طلاب جوان پرداختم. جذب و گزینش طلاب مستعد و با انگیزه جهت تحصیل در حوزه، یکی دیگر از فعالیت های بنده در حوزه علمیه منتظریه گنبد کاووس بود.

وی با بیان این که فضای فیزیکی و ساختمان مدرسه را برای هرچه بهتر شدن شرایط تحصیل و سکونت، مساعد کردیم، ادامه می دهد: در این مدت سعی کردیم از امکانات و وسائل بروز و مطلوب برای بالا بردن بهره وری در زمینه علم و فرهنگ، بهره ببریم.

ابراهیمی می گوید در عرصه اجتماع و خارج از سطح حوزه، به برگزاری مراسمات و همایش ها و یادواره های مختلف در اعیاد و شهادت های ائمه اطهار علهم السلام، بویژه ایام محرم و نیمه شعبان پرداختیم که با دعوت از سخنرانان مطرح و قابل ، گام هایی در راستای رشد و تکامل معرفتی عمومی مردم برداشته شده است. وی ادامه می دهد: همچنین با برگزاری مراسمات ملی نیز سعی شده است رابطه عمیق و درونی مردم را با انقلاب عزیز عمیق تر و مستقیم تر نماییم.

حوزیه علمیه منتظریه گنبد کاووس

مدیر حوزه منتظریه گنبد کاووس همچنین از راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه منتظریه(عج) به آدرس الکترونیکی www.h-montazeriyeh.ir خبر می دهد و می گوید: علاوه بر انعکاس اخبار و فعالیت های این حوزه مبارکه ، فضایی مجازی را جهت انجام امور فرهنگی در این پایگاه اطلاع رسانی، فراهم آورده است.

وی تاکید می کند: البته راه اندازی سامانه پیامکی نیز در راستای اطلاع رسانی و دادن بسته های معرفتی و یاد آوری مناسبت ها ، اقدام دیگری در عرصه استفاده از امکانات و ظرفیت های جدید می باشد.

محمدرضا ابراهیم می گوید که در دو جنبه به موضوع اقتصاد مقاومتی در فعالیت های خود پرداخته است. یکی این که بتواند به این مهم عمل کند و دیگری هم، تبلیغ این اصل اساسی، راهبردی و نیاز مبرم جامعه در شرایط کنونی، است.

حوزیه علمیه منتظریه گنبد کاووس

وی معتقد است تمامی فعالیت های صورت گرفته با یک چنین رویکردی انجام شده است. وی می گوید:  البته اقتصاد مقاومتی را نباید بصورت یک شعار بلکه باید به عنوان یک استراتژی و یک اصل راهبردی جهت مقابله با دشمن مدنظر داشت و به آن پایبند بود ؛ لذا در عرصه تبلیغ نیز نسبت به این اصل اهتمام ویژه ای شده است.

مدیر نمونه سال 93 حوزه های علمیه استان، درباره برنامه های سال آینده حوزه علمیه منتظریه شهرستان گنبد کاووس می گوید: انشاءالله در سال 1394 نیز قطعاً با یک همت مضاعف و عزم انقلابی سعی بر افزایش کمی و کیفی فعالیت های انجام شده داریم و در نظر داریم با تبدیل مراسمات و همایش ها و جلسات به کلاسهای معرفتی ، تلاش خود را در راستای افزایش معرفت عمومی مردم بکار گیریم.

محمدرضا ابراهیمی

ابراهیمی نقش دولت و مجلس را در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز بسیار اساسی می داند.وی معتقد است که با تقویت تولید داخل و محدودیت ایجاد کردن برای واردات غیر ضروری و همچنین ممنوعیت ارگان های دولتی، بر استفاده از وسایلی که مشابه داخلی دارد می توان نقش مؤثر و قابل توجهی در عرصه اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار و تولید ملی ایجاد نماید.

ارسال نظر

  • اسماعیلی
    0

    مدیر لایق حوزه علمیه
    خیلی دوستش داریم

    • محمد
      0

      روحانی‌مهربان‌ودلسوزکه‌دوستش‌دارم

  • نور.محمد.قربانی.بسیار.عالی.اینها.کار.دشمنان.جمهوری.اسلامی.برای.تفرقه.بین.مسلمان.است.دست.اندر.کآر.مذهب.وهابیّت
    0

    کاردشمانان 🤝🙏✍

آخرین اخبار