از قرار عاشقی تا رسیدن به خدا

محمدعلی کریمی در 20 سالگی کوله‎بار شهادت را بست و در هنگام تفحص همرزمانش از فرش به عرش رسید، گرچه خون پاکش به ناحق ریخته شد اما روزی خون شهدا کمر دشمن را خواهد شکست.

نمره 20 محمدعلی در بیستمین بهار زندگی

به گزارش گلستان24، محمدعلی در بیستمین بهار زندگی‎اش نمره 20 گرفت و مسیر شهادت را برگزید، عضو گروه تفحص بود و در عملیات فکه سال 1374 قرعه شهادت به نامش زده شد تا مدال افتخار بر گردن آویزد و مایه مباهات خانواده و ملت سرافراز ایران در سایه‎سار ولایت شود، اینها سخنان پدر و مادر شهید محمدعلی کریمی است که با اهالی رسانه راز دل کردند و پرده از صندوقچه اسرار کنار زدند، تا دشمن بداند باید به زودی بساط ظلم را برچیند و به زباله‎دان تاریخ بپیوندد.

 

در راستای اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان دیدار اهالی رسانه با خانواده شهدا تازه می‎شود، دقایقی پدر شهید محمدعلی کریمی بیرون درب منزل در انتظار میهمانان است هنگامی که چشمش به ما می‎افتد گل لبخند بر لبانش جاری شده و به گرمی به استقبالمان می‎آید، وارد منزل که می‎شویم ناخودآگاه نگاهمان مجذوب عکس مقام معظم رهبری می‎شود، پدر شهید می‎گوید که هر صبح برای طول عمر ایشان دعا می‎کنم واقعا رهبری دلسوز و آگاه داریم.

مادر شهید به تنهایی داخل آشپزخانه در تدارک پذیرایی است و پدر خانواده در ادامه از فرزند شهیدش صحبت می‎کند و به پهنای صورت اشک می‎ریزد، با اینکه 20 سال از شهادت محمدعلی می‎گذرد اما داغ فرزند در دل پدر تازه است در همین حال مادر شهید به گریه‎های همسرش عکس‎العمل نشان می‎دهد و می‎گوید حاجی اگر فرزندت را در راه خدا دادی پس چرا گریه می‎کنی؟ همسرش در جواب می‎گوید من برای چیزی که در راه خدا دادم گریه نمی‎کنم اما دلم برای مظلومیت تمامی شهدا بی‎تابی می‎کند.

 

اهالی رسانه به کمک مادر شهید می‎آیند و به مانندِ فرزندان در پذیرایی مهمانان به او کمک می‎کنند، صمیمیت و مهربانی در میان خانه حکمفرما شده است.

پدر محمدعلی ادامه می‎دهد که خدا دو فرزند پسر و سه فرزند دختر به او عطا کرده و شهادت نصیب پسر بزرگش شده است، محمدعلی در اهواز و در منطقه فکه در هنگام تفحص به دیدار حق می‎رود، موقع تشییع پیکرش واقعا مردم شهیدپرور گرگان، گل کاشتند و به زیبایی به استقبال پیکرش آمدند.

شهید محمدعلی پسر خوب و مودبی بود، برای پدر و مادرش احترام زیادی می‎گذاشت، همیشه مورد احترام همسایه‎ها و گل سرسبد فامیل بود، خیلی او را دوست داشتیم، محمدعلی راه خوبی را انتخاب کرد و با خون سرخ خود جاودانه شد، راه شهدا ادامه دارد، تمام شهدا مانند فرزندانم هستند، ان‎شاءالله خدا به همه رزمندگان و مدافعان حرم قوت بدهد تا دشمن را شکست دهند.

 

سکوت لحظه‎ای در فضای خانه حاکم می‎شود، پدر و مادر به اهالی رسانه اصرار می‎کنند همانطور که صحبت‎هایشان را گوش می‎دهند از خودشان پذیرایی کنند، دست دعای خیر پدر و مادر برای جوانان برومند این انقلاب و در راس آن برای مقام معظم رهبری بلند است.

مادر شهید از خصوصیات پسرش می‎گوید اینکه محمد علی پسر اول خانواده و مجرد بود، اندازه صد اولاد به آنها خدمت می‎کرد، همیشه حضور فرزند شهید در ذهن مادر تداعی می‎شود، در همین حال شوخی‎های مادرانه و پدرانه از زبان آنها، گل لبخند را برای لحظاتی مهمان اهالی رسانه می‎کند.

مادر شهید ادامه می‎دهد پسرم خیلی دوست داشت که داماد شود گفته بود که بعد از اینکه از ماموریت برگردد برایش به خواستگاری برویم اما قرار عاشقی به گونه دیگری رقم خورد و شهادت نصیب محمدعلی شد.

برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان کار بزرگی است و افتخاری برای مسئولان شهر است، ما زیر پرچم جمهوری اسلامی باید کوشش کنیم تا انقلاب اسلامی حفظ شود، خانواده‎های شهدا تمام قد از انقلاب و ولایت دفاع می‎کنند هر زمانی که مقام معظم رهبری فرمان دهند در وسط میدان خواهیم بود.

 

دورهمی اهالی رسانه با خانواده شهید به پایان می‎رسد، حالا موقعِ گرفتن عکس یادگاری است، عکاسان می‎خواهند این صحنه را ثبت کنند، عکس شهید را دست پدر و عکس حضرت آقا را دست مادر می‎دهند ، فعالان رسانه همچون پروانه گرداگرد آنها حلقه می‎زنند، این لحظه زیبا با لنز دوربین ماندگار می‎شود، پدر شهید با لبخندی می‎گوید می‎خواهم با عکس آقا در کنار شما عکس یادگاری بگیرم.

اینجا مدال افتخار را پدران و مادران شهید می‎گیرند که دامان آنها محلی برای پرورش لاله شد.

==============

گزارش: زهره رجبی

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار