همایش یاوران وقف علی آباد کتول در امامزاده هارون (ع) روستای الازمن این شهرستان برگزار شد.

همایش «یاوران وقف» در علی آباد کتول+ تصاویر

احمد علی ساورعُلیا معاون توسعه و پشتیبانی اوقاف و امور خیریه استان گلستان در جمع یاوران وقف علی آباد کتول که با حضور ائمه جمعه شهرستان علی آباد کتول برگزار شد، بیان کرد: ۵ هزار موقوفه و ۶۰ هزار رقبه در استان داریم که ۲۷۰ مورد آن مربوط به علی آباد کتول است. 

به گزارش گلستان24، وی با بیان اینکه ۹۰ درصد موقوفات به مراسم های عزاداری امام حسین (ع) تعلق دارد، اظهار کرد: ۱۱ موقوفه شاخص در علی آباد کتول داریم که بزرگترین آن مربوط به امامزاده عبدالله (ع) ساورکلاته است که در مسیر زائران حرم امام رضا (ع) قرار دارد.

ساورعُلیا با تاکید بر لزوم تکمیل ساخت بقاع متبرکه استان و شهرستان، تصریح کرد: امامزاده هارون (ع) روستای الازمن که یکی از مراکز محل بیتوته زائران رضوی هم هست، از سال ها پیش هنوز در همین حالت نیمه ساخته باقی مانده و نیازمند این است که اقدامی انقلابی انجام شود تا بنای آن تکمیل و به یک مرکز بزرگ فرهنگی تبدیل شود.

وی خطاب به یاوران وقف متذکر شد: یاوران وقف کمک کنند تا موقوفات گسترش یافته و به واسطه آن، اداره اوقاف و امور خیریه به اهداف خود که همان ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی است، دست یابد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی امام جمعه علی آباد کتول هم در این همایش گفت: هدف از زندگی ما، رسیدن به خیر و نیکی است که قرآن مسیر این خیر و نیکی را انفاق عنوان می کند. 

وی با اشاره به آیات قرآن کریم درباره وقف که می فرماید انسان هیچگاه به خیر و نیکی نمی رسید مگر با انفاق، اظهار کرد: انسان باید همواره و پیوسته در حال انفاقِ برای رضای خدا باشد و تنها به چند بار انفاق اکتفا نکند. هرچه انسان بخشنده تر باشد، خداوند متعال هم بیشتر به او می بخشد.

موسوی اذعان کرد: وقف یکی از شریفترین اعمال است که ائمه اطهار (ع) هم در این زمینه اهتمام بسیاری داشتند.

وی در ادامه با اشاره به احکام وقف و تاکید بر اینکه باید همه حافظ منافع وقف باشیم، گفت: ملک اجاره ای را نمی توان فروخت، چرا که اینکار حرام و ظلم است. همچنین برخی ها مال وقفی را با مبلغی بسیار پایین تر از ارزش آن، اجاره می دهند در حالی که امکان بخشش از مال وقفی نیز وجود ندارد و مورد مزمت است.

به گزارش زرین نامه؛ در پایان این مراسم از یاوران وقف و برندگان مسابقات قرآنی این شهرستان، با اهدای لوح و هدایایی سپاس تجلیل و قدردانی شد.

hamayeshvaqf1

hamayeshvaqf1

hamayeshvaqf1

hamayeshvaqf1

hamayeshvaqf1

hamayeshvaqf1

hamayeshvaqf1

hamayeshvaqf1

hamayeshvaqf1

hamayeshvaqf1

hamayeshvaqf1

hamayeshvaqf1

hamayeshvaqf1

hamayeshvaqf1

hamayeshvaqf1

انتهای پیام/

منبع: زرین نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار