رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان عنوان کرد:

حجت الاسلام مهدوی راد در نشست با اصحاب رسانه گفت: 2008 موقوفه با 53254 رقبه در گرگان به ثبت رسیده است

وجود 2008 موقوفه با 53000 رقبه در گرگان/ثبت 13وقف جدید در سال95/ وجود ۲۳۶۴ قرآن آموز در گرگان

به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام عباسعلی مهدوی‎راد رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته وقف با اصحاب رسانه برگزار شد اظهار کرد: 2008 موقوفه با 53000 رقبه در شهرستان گرگان وجود دارد.

وی گفت:با توجه به فرا رسیدن هفته وقف طبق دستور سازمان اوقاف امسال به مدت 10 روز ویژه برنامه های مختلفی در سطح شهرستان برگزار می شود.

تجلیل از خبرنگاران (4)

مهدوی‎راد در ابتدای جلسه رسالت خبرنگاران را بسیار ارزشمند برشمرد و ابراز کرد: همانطور که خداوند در قران به قلم یاد نموده، اجر و پاداش خبرنگاران در نزد پروردگار، ذره‎ای کمتر از واقف نیست و رسالت خبرنگار بسیار مهم و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه اولین و مهمترین رسالت سازمان اوقاف در بحث قرآن آموزی می باشد تصریح کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری طرحی با عنوان تربیت حافظان قرآن کریم اداره اوقاف شهرستان گرگان توانسته تعداد دو هزار و 364 قرآن آموز را در بیش از 40 امامزاده با 30 مربی در سال 95 تربیت کند.

تجلیل از خبرنگاران (6)

رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان اذعان داشت: دومین رسالت ما موضوع امامزادگان است که در راستای احداث، ترمیم، ساخت و ساز و احداث شبستان بوده است.

وی افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند امامزادگان ما باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند اکنون امامزادگان از حالت قبلی خارج شده و تبدیل به مراکز فرهنگی شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با بیان اینکه دغدغه ما این است که امامزادگان را از حالت قبرستان بیرون کنیم، اذعان کرد: سومین برنامه اوقاف مربوط به موضوع موقوفات است زیرا در زمان شاه به موقوفات بسیار خیانت شده بود و سازمان موقوفات کشور چند سالی است که بر روی این موضوع کار می‎کند.

تجلیل از خبرنگاران (7)

مهدوی راد یادآور شد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان به طور جد پیگیر چهار محور در بحث موقوفات است که شامل به روز رسانی اجارات، تعیین تکلیف پرونده‎های حقوقی (مخصوصا ادارات است که بیشترین مطالبات ما مربوط به ادارات است که بسیاری از ادارات به اداره وقف بدهکار هستند)، ایجاد وقف جدید و اجرای دقیق و امینانه نیات واقف است.

وی بیان داشت:بیش از 90درصد اموال بقاع و موقوفات در سامانه اوقاف ثبت گردیده است.

مهدوی راد در مبحث تعیین تکلیف پرونده‎های حقوقی تصریح کرد: میزان مطالبات و وصولی نسبت به سال گذشته در قسمت اشخاص حقوقی63درصد و در قسمت اشخاص حقیقی 60درصد رشد داشته است.

تجلیل از خبرنگاران (9)

وی بیان داشت: تاکنون بیش از 80درصد نیات امینانه واقفین در اداره اوقاف اجرایی شده و به ثبت رسیده است.

مهدوی‎راد با بیان اینکه در شهرستان گرگان 13 وقف جدید در سال95،تاکنون صورت گرفته است، تصریح کرد: برای نخستین بار در استان گلستان یک خانواده شهید(شهید صغیری) سهم‎الارث خود را به صورت خانوادگی و با نیت مسائل قرآنی وقف نموده اند.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد موقوفات شهرستان گرگان برای امام حسین(ع) است بیان داشت: به طور مثال هیچ وقفی جهت برپایی عزاداری ایام فاطمیه و یا شهادت امام صادق(ع) وجود ندارد.

وی با بیان اینکه چندین سال است که مجموعه وقف شهرستان گرگان فعالیت می‎کند تا نوع نگاه و نگرش مردم نسبت به موقوفات را تغییر دهد تاکید نمود:ثبت موقوفات در حوزه سلامت بسیار ضروری است همچنین در بحث علم و تعلیم نیاز به وقف داریم.

مهدوی‎راد با بیان اینکه در شهرستان گرگان بیش از دو هزار موقوفات داریم، ابراز کرد: دو هزار و هشت موقوفه در این شهرستان وجود دارد و 53 هزار و 254 رقبه در شهرستان گرگان داریم.

تجلیل از خبرنگاران (10)

 رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با بیان اینکه بیشترین موقوفات و رقبه در شهرستان گرگان است، تصریح کرد: 46 بقاع متبرکه در شهرستان گرگان وجود دارد و در شهرستان گرگان و آق‎قلا تعداد 601 مسجد است.

وی با بیان اینکه موقوفات شهرستان گرگان شامل تجاری، مسکونی و کشاورزی است، افزود: 43 فاطمیه، 27 زینبیه و 54 تکیه در این شهرستان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام مهدوی راد با اشاره به برنامه های هفته وقف شهرستان گرگان افزود: همایش حراست کل استان، برگزاری زنگ وقف با موضوع انشاء، برگزاری یادواره شهدا همراه با همایش یاوران وقف در امام زاده عبدالله گرگان در شب28صفر،تجمع بزرگ لبیک یا رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) و قرائت از بعید همزمان با سالروز شهادت حضرت رسول اکرم(ص)و امام حسن مجتبی(ع)با محوریت امامزاده عبدالله (علیه السلام) و با هماهنگی دستگاه های فرهنگی، همایش وقف و قرآن، حضور در نمازجمعه به همراه کارکنان، خدام و اصحاب وقف، برگزاری مسابقات فوتسال خادمین بقاع متبرکه، اهداء خون، برگزاری همایش استانی یاوران وقف به همراه با غبار روبی ضریح مطهر و همایش با روحانیون از جمله برنامه های هفته وقف است.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار