اعلام آمادگی برای ایجاد غرفه دستاوردهای اجلاسیه 4 هزار شهید

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان گفت : دهمین جشنواره اقوام ایران زمین 8 الی 12 دیماه در گرگان برگزار می شود .

جشنواره اقوام ایران زمین گرمابخش زمستان سرد گلستان می شود

به گزارش گلستان24، ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان در نشست خبری با خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق افزود : این جشنواره امسال به دلیل استقبال علاقه مندان به چهار روز افزایش می یابد تا مخاطبین فرصت بهره برداری بیشتری از آن داشته باشند .

 ابراهیم کریمی

کریمی افزود : تا بحال 9 دوره از جشنواره اقوام در گلستان برگزار شده و این استان در کشور با این نام شناخته شده هر چند برخی از استانها مثل البرز به دنبال گرفتن این برند از استان گلستان می باشند اما به دلیل تجربه بالای استان و استقبال مردم ، این جایگاه برای ما محکم است .

وی در توجیه برگزاری دیر هنگام جشنواره در این هوای سرد اظهار کرد : خواستیم در شهریورماه ماه برگزار کنیم که با توجه به ایجاد دبیرخانه بین المللی برای جمع اوری آثار پژوهشی پیرامون این جشنواره این کار به آذرماه موکول شد و از طرفی همزمانی ماه محرم و صفر و در ادامه اجلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان فرصت نشد تا اینکه دهه اول دیماه برای اینکار در نظر گرفته شد .

کریمی گفت : اجلاسیه برای ما نعمت بود چون بواسطه آن فضاسازی محوطه و امکانات خوبی به نمایشگاه آمد و پارکینگ خوبی مهیا شد ضمن اینکه فضا برای نمایش دادن گردشگری روستایی اضافه شد .

وی در جواب سوالی مبنی بر اینکه غرفه ای هم برای معرفی شهدای استان در جشنواره وجوددارد یا نه گفت : ما این آمادگی را داریم تا با همکاری سپاه استان غرفه ای را جهت تبیین و معرفی دستاوردهای اجلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان دایر کنیم .

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان تصریح داشت: تلاش داریم امسال مهمانان هنرمندی از کشورهای آسیای میانه داشته باشیم تا نمایشگاه صنایع دستی ما پربارتر شود و امسال به دلیل اینکه نوروز ثبت جهانی شد محوریت جشنواره نیز آیین های نوروزی می باشند .

این مقام مسئول افزود : 200 مقاله به دبیرخانه جشنواره وارد شده که 100 مقاله کامل ، 40 تا چکیده و 60 مورد نیز رد شده است .

کریمی در خصوص هزینه ای این جشنواره گفت : متاسفانه مدیر قبل از من با اجاره 140 میلیونی نمایشگاه ، توقع مدیران آن مجموعه را بالا برد ولی از زمانی که بنده آمدم در سال بعد، آن را به 100 میلیون تومان رساندم و الان هم مبلغی که ما پیشنهاد دادیم 80 میلیون تومان است که هنوزقرارداد امضا نشده است .

انتهای پیام /

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار