دانستنی های پس از مرگ؛

کسانی که دستشان از این دنیای فانی کوتاه می شود، هرلحظه منتظر هستند تا از این جهان مادی، حسنه ای به آنها برسد.

آیا درگذشتگان با خانواده های خود دیدار می کنند؟
به گزارش گلستان24،یکی از سوالاتی که همواره ذهن انسان را به خود درگیر می کند این است که آیا انسان پس از مرگ ارتباطش به طور کلی با این دنیا قطع خواهد شد؟به منظور رسیدن به پاسخ این سوال، سه روایت از امام صادق(ع) را در این مورد بررسی می کنیم.
 
از امـام صـادق علیه السلام نقل شده که «مؤمن پس از مرگ از خانواده‌ خود دیدار می کند و در مـورد وضع آنها، آن چه را که از آن مسرور گردد، می بیند و آن چه را که از آن اندوهناک شود، بر او مخفی می‌ماند» 
 
«فروع کافی، جلد 3»
 
همچنین از امـام صـادق علیه السلام نقل شده که: «هیچ مؤمـن و کافـری نیست که در هنگام ظهر نزد خانـواده‌ خویش حاضر نگردد. وقتی مؤمـن خانواده‌اش را در حال انجام اعمال صالح می‌بیند، خداوند را حمد گوید و وقتی کافر خانواده‌ خویش را در حال انجام اعمـال صـالح ببیند، بر آنان غبـطه می‌خورد.» 
 
«فروع کافی، جلد 3»
 
در روایت دیگری بیان شده که: «اسحاق بن عمّار از امام صادق(ع) سؤال کرد: آیا شخصی که از دنیا رفته با خانواده‌ خویش دیدار می نماید یا خیر؟ امام فرمودند: آری. پرسید: هر چند گاه؟ فرمود: بنا به منزلتی که نزد خدا دارد. هر هفته، هر ماه یا هر سال...» 
 
«فروع کافی، جلد 3»
 
در برخی روایات وارد شده که ارواح به دیدن بازماندگان می‌آیند (به ویژه والدین به دیدار فرزندان و بالعکس) و به آنان التماس می کنند که چیزی برای ما بفرستید، ولو به کمی یک جرعه آب یا یک پاره استخوان. پس، ارتباط ارواح با متعلقین تا وقتی در دنیا باقی هستند، برقرار خواهد ماند. منتهیٰ چنانچه بیان شد، به کمیّت، کیفیت و چگونگی معین شده از سوی خداوند متعال بستگی دارد.
 
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار