رییس اداره ثبت‌احوال گالیکش:قبل از ازدواج دخترانتان با مهاجرین به گالیکش از اداره ثبت‌احوال استعلام بگیرید / کاهش 18 درصدی ازدواج در گالیکش

رییس اداره ثبت‌احوال گالیکش از کاهش 18 درصدی ازدواج در این شهرستان خبر داد.

گرو گذاشتن شناسنامه نزد مغازه دار جرم است
 

به گزارش گلستان24، " حمید قره سفلو پیش از خطبه‌های نماز جمعه گالیکش با اشاره به وظایف سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: اولین وظیفه‌ای که سازمان ثبت‌احوال بر عهده دارد دادن هویت، شناسنامه و کارت هوشمند ملی به افراد جامعه است که باید به‌خوبی از آن‌ها مراقبت کنند؛ چراکه در نظام جمهوری اسلام شناسنامه مهم‌ترین سند این مملکت به‌حساب می‌آید.

وی افزود: بعضاً دیده می‌شود برخی شناسنامه خود را به‌عنوان بدهی نزد مغازه‌دارها گرو می‌گذارند؛ این کار بسیار خطرناک است و هردوی این افراد جرم مرتکب شده و چنانچه از آن مطلع شویم به مراجع قضایی معرفی می‌شوند که با جرائم سنگین نیز روبرو خواهند شد.

قره سفلو گفت: وظیفه دیگر ثبت‌احوال کشور ثبت واقعه تولد است. خانواده‌ها برای گرفت شناسنامه نوزاد خود طبق قوانین 15 روز فرصت دارید و پس‌ازآن با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

به گفته رییس ثبت‌احوال گالیکش در صورت فوت شهروندان نیز خانواده آن‌ها 10 روز فرصت دارند تا شناسنامه‌اش را باطل کنند که باگذشت این زمان مرتکب تخلف شده و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه عمر شناسنامه‌ها و کارت‌های ملی هوشمند رو به پایان است از خانواده‌ها خواست با مراجعه به اداره ثبت‌احوال هر چه زودتر برای تعویض آن‌ها اقدام کنند.

قره سفلو وظیفه دیگر ثبت‌احوال را ثبت ازدواج عنوان کرد و گفت: متأسفانه آمار ازدواج شهرستان گالیکش هرسال با کاهش روبرو است و در 9 ماهه امسال نسبت به پارسال حدود 18 درصد کاهش ازدواج در گالیکش به ثبت رسیده است این در حالی است که آمار طلاق در گالیکش رو به افزایش است.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: برخی دختران خود را به افرادی که فاقد شناسنامه یا مدارک هویتی هستند شوهر می‌دهند که جفای بزرگی بر آن‌ها کرده‌اند. اگر داماد مهاجر است بخصوص از اهالی شهرهای شرقی کشور قبل از ازدواج استعلام هویتی از اداره ثبت‌احوال شهرستان گالیکش دریافت کنید تا مشکلات پس از ازدواج برای شما ایجاد نشود.


منبع : نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار