مدیرکل ثبت احوال گلستان از ثبت 14 هزار و 580 واقعه ازدواج طی 9 ماه سال جاری در سطح استان گلستان خبر داد.

ثبت بیش از 14 هزار ازدواج در گلستان

به گزارش گلستان24، حسن وفایی صبح امروز در جمع دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: در 9 ماه سال جاری بیش از 14 هزار ازدواج در استان گلستان به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار طلاق در سطح استان گلستان ثبت شده است، تصریح کرد: میزان طلاق در 9 ماهه سال جاری در استان گلستان 2 هزار و 793 مورد است.

* در گلستان به ازای هر 5.2 ازدواج، یک طلاق صورت می‎گیرد

وفایی با بیان اینکه در استان گلستان به ازای هر 5.2 ازدواج، یک طلاق صورت می‎گیرد، ابراز کرد: در شهرستان‎های بندرگز و کردکوی به ازای هر 2 ازدواج یک طلاق صورت می‎گیرد.

مدیرکل ثبت احوال گلستان با بیان اینکه 2 هزار و 793 طلاق در 9 ماه سال جاری در گلستان به ثبت رسید، اذعان کرد: میزان طلاق در شهرها به 2 هزار و 294 و در روستاها به 499 مورد رسیده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان‎های گالیکش و مراوه‎تپه دفتر طلاق نداریم، اذعان کرد: نرخ طلاق در گلستان 1.9 است و آمار طلاق نسبت به مدت مشابه سال 1394 حدود 13.4 درصد افزایش پیدا کرده است.

* در شبانه‎روز 2 نفر در استان گلستان فوت می‎کنند

وفایی با اشاره به اینکه در شبانه‎روز 2 نفر در استان گلستان فوت می‎کنند، خاطرنشان کرد: آمار وفات در گلستان در 9 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 3.9 درصد کاهش داشتیم.

مدیرکل ثبت احوال گلستان با بیان اینکه نرخ خام وفات در گلستان 4.4 درصد است، یادآور شد: شهرستان‎های کردکوی و بندرگز نسبت به سایر شهرستان‎های گلستان زودتر پیر می‎شوند که نیازمند به یک برنامه‎ریزی برای سالمندان هستیم و دستگاه‎های متولی باید پیگیر این موضوع باشند.

وی تصریح کرد: در استان گلستان علت وفات در مردان به دلیل بیماری‎های قلبی و عروقی، علائم و حالات بد تعریف‎نشده مبهم، سرطان‎ها و حوادث غیرعمدی است.

* نرخ خام وفات در گلستان 4.4 در هزار است

وفایی بیان داشت: علت وفات در بانوان گلستانی به دلیل بیماری‎های قلبی و عروقی، علائم و حالات بد تعریف‎نشده مبهم، سرطان‎ها و بیماری های دستگاه تنفسی است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان با بیان اینکه 34 درصد فوت‌شدگان در گلستان دارای سن 75 سال و به بالا هستند، گفت: 8 درصد متوفیان ما بین 70 الی 74 سال سن دارند و حدود 8 درصد فوت‌شدگان نیز در سن 65 الی 69 سال هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین وفات در گلستان مربوط به افراد 75 سال به بالا است، ابراز کرد: بیشترین نرخ وفات در شهرستان‎های کردکوی، بندرگز، گالیکش و مینودشت است و کمترین نرخ وفات در شهرستان‎های گنبدکاووس، مراوه‎تپه، کلاله، گمیشان و گرگان است.

وفایی با بیان اینکه نرخ خام وفات در گلستان 4.4 در هزار است، تاکید کرد: بیشترین وفات در سطح استان گلستان مربوط به افراد بالای 70 سال است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار