رییس شبکه بهداشت و درمان گالیکش:برگزاری کلاس‌های آمادگی برای زایمان شاخص سزارین در گالیکش را کاهش داد

رییس شبکه بهداشت و درمان گالیکش از کاهش شاخص سزارین با برگزاری کلاس‌های آمادگی برای زایمان در این شهرستان خبر داد.

کاهش شاخص سزارین با برگزاری کلاس‌های آمادگی برای زایمان

به گزارش گلستان24، دکتر شاهرخ رضایی انزابی در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه اعلام کرد با توجه به برگزاری کلاس‌های آمادگی برای زایمان در مرکز خدمات جامع سلامت این شهرستان، شاخص سزارین در سال 94 نسبت به سال 93، 14.2 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: البته این امر فقط با شرکت 11.2 درصد از مادران باردار شهرستان گالیکش در کلاس‌های آمادگی برای زایمان محقق شده است که نیاز به تشویق بیشتر برای شرکت در این کلاس‌ها است تا این شاخص بیش از این کاهش یابد.

00akfhydyhdhn 1

مسئول واحد سلامت خانواده و جمعیت شبکه بهداشت و درمان گالیکش نیز گفت: در سال 94 تعداد 97 خانم باردار در کلاس‌های آمادگی شرکت کردند که از این تعداد، 74 نفر زایمان طبیعی داشتند.

خانم زینب فدایی افزود: این کلاس‌ها برای مادران از هفته بیستم بارداری آغاز و 8 جلسه 45 دقیقه‌ای خارج از ساعت اداری تشکیل می‌شود.

وی همچنین آموزش‌های ارائه‌شده در این کلاس‌ها را شامل: ورزش دوران بارداری، تغذیه صحیح، مراقبت از نوزاد، بهداشت فردی، سازگاری بدن با تغییرات این دوران، آمادگی برای مادر شدن و ورزش‌های بعد از بارداری عنوان کرد.

فدایی گفت: دعوت از پدران در جلسه آخر و تشویق به زایمان طبیعی نیز از مهم‌ترین برنامه‌های این کلاس‌ها است.

لازم به توضیح است با توجه به تدریس کارشناس باتجربه واحد سلامت خانواده رضایتمندی بالایی از برگزاری این کلاس‌ها در سطح شهرستان گالیکش ایجادشده است.

 

منبع : نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار