امام جمعه گنبدکاووس:

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی بزرگداشت امامزاده یحیی بن زید(ع) در سال آینده در گنبدکاووس، گفت: برگزاری این کنگره یک عملیات فرهنگی عظیم است.

کنگره بین المللی امامزاده یحیی بن زید(ع) یک عملیات فرهنگی عظیم است

به گزارش گلستان24، از گرگان، حجت‌الاسلام محمود ترابی صبح امروز در جمع مدیران و مسوولان گنبدکاووس اظهار کرد: از همه مردم و مسوولان به دلیل برگزاری با شکوه مراسم عزاداری محرم و صفر به ویژه عاشورا، اربعین حسینی و دهه آخه صفر تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در این روزها که باید برای مردم شاد و بهجت آور باشد هموطنان ما داغدار شهادت تعدادی از زائران حسینی در حادثه تروریسیتی حله و سانحه قطار سمنان هستند، خاطرنشان کرد: انتظار از مسوولان کشور این بود که به دلیل این مصیبت‌های وارده در روزهای گذشته عزای عمومی اعلام شده تا کمی از اندوه بازماندگان تسلی پیدا کرده و به روح آن عزیزان نیز ادای احترام می‌شد.

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه با رحلت هر یک از علمای اسلام ضایعه جبران‌ناپذیری برای مسلمانان و جبهه حق است، اضافه کرد: رحلت آیت‌الله موسوی اردبیلی در روزهای گذشته برای همه دوست‌داران انقلاب سخت و جانکاه بود و در کنار این ضایعه رحلت حضرت آیت الله فاضل استرآبادی نیز همه مومنین به ویژه مردم استان گلستان را که عالم مبرز و متقی خطه گلستان و مازندران را از دست دادند به شدت اندوهگین و داغدار کرد.

ترابی با اشاره به اینکه آیت‌الله فاضل استرآبادی از شخصیت‌های برجسته و تاثیرگذار حوزه‌های علمیه کشور بودند، افزود: ایشان اهل نوکنده استان گلستان و از شخصیت‌هایی بودند که در تربیت فقیه و عالم دینی در سطح کشور کم‌نظیر ظاهر شده و بنا به اذعان عموم مردم و علمای منطقه فردی مردمی و همواره ولایت‌مدار بودند.

وی بر محور قرار دادن توسعه انسانی در موضوع توسعه تاکید کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در مسیر محور قرار دادن توسعه انسانی می‌شود انجام داد بدون تردید تجلیل از جایگاه والای علمای شاخص و برجسته‌ای همچون آیت‌الله فاضل استرآبادی است که می‌توانند به عنوان الگوهای موثر برای مردم و مسوولان مطرح شوند.

ضرورت اهمیت دادن به کنگره بین‌المللی حضرت یحیی بن زید (ع)

امام جمعه گنبدکاووس خطاب به مدیران و مسوولان گنبدکاووس بر اهمیت دادن به کنگره بین‌المللی حضرت یحیی بن زید (ع) تاکید کرد و گفت: با توجه به جایگاه ویژه و ممتازی که این امامزاده شریف دارد و در کلام بزرگان همواره واجب‌التعظیم نامیده شده است انتظار می‌رود مسوولان در کنار برج قابوس بن وشمگیر این بقعه شریفه را به عنوان نماد هویت دینی و مذهبی گنبدکاووس و حتی استان گلستان مورد توجه قرار دهند تا به وسیله این کنگره یک عملیات بزرگ فرهنگی در سطح ملی را اجرایی کنیم.

ترابی با بیان اینکه انتظار ما از خدمتگزاران دولتی تلاش مدیران و پرسنل ادارات برای رفع مشکلات مردم با سرعت بیشتر و رفتار و خلقیات متناسب با کرامت انسانی است، تصریح کرد: مردم عزیزی که همواره و در همه صحنه پشتیبان نظام و انقلاب بوده‌اند حداقل انتظارشان این است که در ادارات و دستگاه‌های دولتی اگر پاسخ مدیران به مطالبات آنها آری هم نیست به نحوشایسته‌ای پاسخ منفی را دریافت کنند.

وی همچنین از تلاش همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در طی روزهای گذشته که در خدمت‌رسانی به مردم در شرایط بد جوی همت بسیاری کردند تشکر کرد و گفت: خداوند متعال را شاکریم که نعمت و رحمت خود را بر این منطه نازل کرد و بار دیگر الطاف کریمانه خود را برای این خطه به ارمغان آورد.

گفتنی است در این دیدار علاوه بر معاون استاندار و فرماندار ویژه و امام جمعه شهرستان گنبدکاووس، شهردار، رئیس اداره جهادکشاورزی و رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان دقایقی به بیان مشکلات اجرایی دستگاه‌های متنبوع خود و انتظارات و مطالبات خود از مردم و یا مسوولان استانی و شهرستانی پرداختند.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار