نباید روی دارایی مسئولین سرپوش گذاشت

کارگردان «۳۳ روز» گفت: وجود گورخواب‌ها دردی برای کشور است و باید عدالت برقرار شود و طبیعتا اگر اغنا وجوهات شرعی و مالیات خود را بپردازند، دیگر شاهد فاصله طبقانی نخواهیم بود.

اختلاف طبقانی جامعه را رنج می‌دهد

به گزارش گلستان24، جمال شورجه درباره وجود گورخواب‌ها گفت: نباید فراموش کنیم که چنین مشکلاتی در همه کشور‌ها وجود دارد و حتی در کشورهای پیشرفته اروپایی هم شاهد وجود کارتن خواب‌ها، پارک خواب‌ها و.... هستیم.

وی با بیان اینکه وجود گورخواب‌ها دردی برای کشور است و باید عدالت برقرار شود، ادامه داد: عدالت را باید در زراندوزی افراد و ثروتمندان و اغنا و فاصله‌ای که بین اغنا و فقرا ایجاد شده، دنبال کنیم، قطعا اگر کاخ نشین‌ها به فکر کوخ نشین‌ها باشند و اگر اغنا مالیات‌ها و وجوهات شرعی خودشان را پرداخت کنند، دیگر شاهد فاصله طبقاتی در کشور و هیچ کشوری نخواهیم بود و نباید همه مسائل را به گردن دولت و نظام جمهوری اسلامی بندازیم.

اختلاف طبقاتی

کارگردان «۳۳ روز» اظهار داشت: همه از مشکلات و گرفتاری‌های جامعه خبر داریم و اختلافات طبقاتی جامعه را رنج می‌دهد و باید قوانین و لوایحی در شورای تشخیص مصلحت نظام و سایر دستگاه‌های ذیربط در این زمینه تصویب شود و اینکه قوانینی تصویب می‌شود که کسی حق ندارد دارایی‌های مسئولین را مورد بررسی قرار دهد و این کار جرم محسوب می‌شود، یک فاجعه است، در حالی که در سایر کشور‌ها هر فردی که مسئولیتی می‌پذیرد، دارایی‌هایش را اعلام می‌کند.

شورجه بیان داشت: اینکه در کشور ما بر روی دارایی‌های مسئولین سرپوش گذاشته می‌شوند و نمی‌گذارند که مردم از دارایی مسئولین مطلع شوند و همچنین مشخص نمی‌شود بعد از دوره مسئولیت چه اتفاقی در دارایی مسئولین رخ می‌دهد، نقض قوانین کشور است و باید این نقض برطرف شود. به عبارت دیگر ما نقض‌های قانونی و گاهی نقض‌های اخلاقی در میان مسئولین و جامعه و اقشار مرفه جامعه داریم در حالی که در دهه اول انقلاب این مهم که فردی به مال و دارایی‌هایش افتخار کند، قبح تلقی می‌شد، ولی الان این مسئله به حسن تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه حتی در اجرای قوانین مربوط به اموال اغنا و همچنین اطلاع رسانی اموال مسئولین کوتاهی می‌شود، خاطر نشان کرد: قطعا هر کسی خبر گورخواب‌ها را می‌شنود، غصه می‌خورد ولی باید وضعیت زندگی آن‌ها بررسی شود و از سوی دیگر شهرداری‌ها باید اقداماتی را مانند ایجاد گرمخانه‌ها برای اینگونه افراد که سرپناهی ندارند، ایجاد کنند.


منبع : فرهنگ

ارسال نظر

آخرین اخبار