اضافه شدن یک زنگ به زنگ های مدارس؛

مراسم نواختن زنگ ساندویچ مامان و زنگ سیب (تغذیه سالم) صبح امروز یکشنبه در دبستان مرحوم بی بی کیا کردکوی برگزار شد.

زنگ "ساندویج مامان" در کردکوی طنین انداز شد! + تصاویر

به گزارش گلستان24 به نقل از رادکانا؛  تغذیه، یکی از مسائلی است که کمک شایانی در یادگیری بهتر به دانش آموزان می کند…

 البته تغذیه در منزل و همین طور میان وعده هایی که در مدرسه صرف می شوند هر دو در یک سو عمل می کنند و نمی توان از تغذیه میان وعده هایی که در زنگ های تفریح استفاده می شود، چشم پوشی کرد زیرا این تغذیه نیز بسیار اهمیت دارد.

تغذیه بسته به نوع فعالیت کودکان و دانش آموزان متفاوت است؛ بنابراین هرچه میزان فعالیت بدنی دانش‌آموز بیشتر باشد طبعا به انرژی بیشتری نیاز دارد که این انرژی توسط کربوهیدرات‌ها که عمدتا در نان و غلات وجود دارند تامین خواهد شد.

در سالهای اولیه مدرسه، دانش آموزان تغذیه هایی را که خانواده ها به آنها می دهند را با خود می برند اما در سال های بعد و با رشد دانش آموزان و ورود به مقاطع بالاتر تحصیلی آنها دیگر تمایلی به حمل خوراکی به مدرسه ندارند.

تغذیه دانش آموزان در مدرسه چگونه باشد؟

سال‌ هایی که کودک در مدرسه ابتدایی می ‌گذراند، از نظر تغذیه دوره مهمی است، زیرا رشد کودک در این سنین ادامه دارد، اگرچه سرعت رشد او کمتر از سال‌ های اول زندگی است، ولی باید توجه داشت که هر مرحله از رشد، وابسته به مرحله قبل بوده و مرحله بعد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اصولا دانش‌آموزان به 3 وعده غذایی اصلی و 2 میان‌ وعده در طول روز نیاز دارند و باید از تمامی گروه‌های غذایی شامل شیر و لبنیات، گوشت و حبوبات، سبزیجات، میوه‌جات و گروه نان و غلات مصرف کنند و تعادل و تنوع غذایی در این سنین مهم است.

تغذیه باعث رشد و تکامل بچه ها می شود و همچنین در سلامت آن ها نقش بسیار مهمی دارد.

این مسئله در هنگام مدارس ممکن است دچار مشکلاتی شود که باید با دقت حل شوند چرا که در صورت بی توجهی می تواند باعث بروز بیماری های مختلفی در فرزند شما شمود.

وعده ی صبحانه، نقش بسیار موثری در سلامت جسمی و فکری دانش‌آموزان دارد.

ثابت شده است که بچه هایی که صبحانه می‌خورند در مدرسه تمرکز بیشتری دارند و قدرت یادگیری شان بالاتر است.

صبحانه نمی‌خورند حافظه کوتاه مدت شان صدمه می‌بیند و تمرکزشان در کلاس کم است.

صبحانه باید قندهایی که به صورت فوری جذب می‌شوند مانند آب میوه ها، عسل و مربا و همچنین مواد قندی را که دیرتر جذب می‌شوند مانند نان و کیک صبحانه دارا باشد.

بنابراین گزارش ، مراسم نواختن زنگ ساندویچ مامان و زنگ سیب (تغذیه سالم) صبح امروز یکشنبه باحضور دانش آموزان در دبستان مرحوم بی بی کیا کردکوی برگزار شد.

تصاویری از این مراسم:

photo_2017-01-01_10-54-45
photo_2017-01-01_10-54-58
photo_2017-01-01_10-55-02

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار