"پایتخت ۵" باز هم جذاب می‌ماند؟

سیروس مقدم از جمله کارگردانان موفق رسانه ملی به شمار می‌رود که تا به امروز توانست مجموعه‌های پرمخاطبی از جمله "میکائیل"، "زیر هشت"، "چاردیواری"، "اغما" را بسازد که موفق‌ترین آنها ۴ گانه "پایتخت" است.

"پایتخت" موفق‌ترین سریال سال‌های اخیر رسانه ملی

به گزارش گلستان24، سیروس مقدم از جمله کارگردانان موفق رسانه ملی به شمار می رود که تا به امروز توانست مجموعه های پرمخاطبی از جمله «میکائیل»، «زیر هشت»، «چاردیواری»، «اغما» را بسازد که موفق ترین آنها 4 گانه «پایتخت» است؛ مجموعه ای پرمخاطب که توانست مدیران رسانه ملی برای ساخت 4 فصلش راضی کند تا یکی از جذاب ترین سریال های سال های اخیر رسانه ملی را بسازند.

«پایتخت» با وجود اینکه درهر 4 سری اش، با بازیگران یکسان و حتی قصه ای تا حدودی تینواخت، ساخته شده، ولی توانسته سریالی موفق در حوزه سبک زندگی ایرانی و اسلامی باشد، موضوعی که تا به امروز کمتر به آن در قالب سریال پرداخته شده است.

بعد از پایان پخش «پایتخت 4» بسیاری از مخاطبان در صفحات مجازی عوامل سریال، درخواست ساخت سری پنجم سریال را کردند و محسن تنابنده، نویسنده کار نیز در پاسخ به آنها از ظرفیت بالای این سریال در فصل های جدید خبر داده بود و همین مسئله باعث شد تا اخبار ضد و نقیضی از ساخت سری جدید این سریال در قالب فیلم سینمایی منتشر شود.

پایتخت

الهام غفوری، تهیه کننده مجموعه های «پایتخت» در فروردین 95  در مصاحبه ای از ساخت نسخه سینمایی این مجموعه خبر داد و عنوان کرد: صحبت های اولیه با مدیران سازمان صداوسیما انجام شده است تا بتوانیم نسخه سینمایی «پایتخت» را بسازیم.

 

وی با اشاره به جلساتی که با مدیران داشته اند، ادامه داد: فکر می کنم نظر مدیران سازمان برای ساخت نسخه سینمایی مثبت است و خود ما هم می خواهیم این اتفاق در سال ۹۵ رخ دهد.

 

این تهیه کننده با اشاره به قصه سینمایی «پایتخت» عنوان کرد: ساخت فیلم سینمایی «پایتخت» به این بستگی دارد که بتوان قصه خوبی آماده کرد البته طرحی آماده شده است با این حال باید منتظر بمانیم تعطیلات به پایان برسد و ببینیم کار را چگونه می توان پیش برد.

 

با وجود صحبت های غفوری مبنی بر ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» ولی این اتفاق نیفتاد تا در نهایت محسن تنابنده در دی ماه با  انتشار عکسی در اینستاگرامش از ساخت فصل پنجم «پایتخت» خبر داد، خبری که با استقبال مخاطبان همراه شد.

فصل 5 این سریال در ابتدا قرار بود با حمایت سازمان اوج در نسخه سینمایی تولید شود،ولی وقتی قرار شد نسخه تلویزیونی آن ساخته شود، بحث حمایت سازمان اوج از سریال منتفی شد و طبق گفته سیروس مقدم این سازمان هیچ دخالتی در روند تولید «پایتخت 5» در قالب سریال ندارد.

تمام 4 فصل «پایتخت» در داخل ایران و از شمال کشور آغاز شده است، ولی نکته جذاب در فصل پنجم این سریال، ساخت آن در خارج از کشور است، به عبارت دیگر قرار است داستان جدیدترین فصل «پایتخت» از کشور یونان و شهر آتن شروع شود؛ البته در این فصل هم با همان خانواده نقی معمولی روبه رو هستیم که بنا به دلایلی سر از آتن درمی آورند  و بعد ماجراهایی برایشان اتفاق می‌افتد که داستان اصلی سریال را شکل می دهند و دست اندرکاران آن سعی دارند در این سری از سریال اهمیت وطن و درک درست از کنار با هم بودن را به مخاطبان نشان دهند.

یکی دیگر از نکاتی مورد توجه در «پایتخت 5» استفاده از همان شخصیت های قبلی است، شخصیت هایی که با وجود تکرار در 4 فصل نه تنها باعث دلزدگی مخاطبان نشدند، بلکه عطش مخاطب ایرانی را برای دیدن قصه و ماجراهای جدید خانواده نقی معمولی بیشتر هم کرده است، با این حال قرار است در فصل پنجم سریال شاهد حضور شخصیت های جدیدی باشیم که هنوز ایرانی یا خارجی بودن آن مشخص نشده است.

سریال «پایتخت 5» قرار است در ماه مبارک سال آینده از رسانه ملی پخش شود و باید تا زمان ساخت و پخش آن منتظر ماند تا ببینیم این فصل از «پایتخت» هم می تواند مانند فصل های گذشته، استقبال مخاطبان را به همراه داشته باشد.


منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار