مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: همایش «مدافعان حرم» و کنگره «شعر اهل بیت» در بهمن ماه سال جاری به میزبانی استان گلستان برگزار می شود.

کنگره «شعر اهل بیت» در گلستان برگزار می شود

به گزارش گلستان24،​ حجت الاسلام نورالله ولی نژاد با اشاره به برنامه های آتی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد: همایش مدافعان حرم ۱۴ بهمن ماه سال جاری در  شهرهای گرگان و آزادشهر برگزار می شود و گروه هدف ما برای این مراسم هیئت های مذهبی هستند.

13920727000211_PhotoA

حجت الاسلام ولی نژاد تصریح کرد: این همایش که یک ابتکار سازمانی بوده در سالروز میلاد حضرت زینب (س) برگزار می شود و مقدمات آن فراهم شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان همچنین از برگزاری کنگره شعر اهل بیت درتاریخ ۱۸ بهمن ماه سال جاری خبر داد و افزود: شرکت کنندگان این کنگره از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، گیلان، گلستان، مازندران و سمنان هستند و این کنگره به شکل منطقه ای به میزبانی گلستان برگزار می شود.

مهلت ارسال آثار به کنگره شعر اهل بیت تمدید شد

وی گفت: اشعار و مقالات مختلفی به دبیرخانه این جشنواره ارسال و مدت ارسال آثار تا تاریخ یک بهمن ماه تمدید شده است. از آنجایی که هم اهل سنت و هم اهل تشیع در این کنگره شرکت می کنند کاری تقریبی است.

حجت الاسلام ولی نژاد اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان تجربه برگزاری چنین کنگره ای را داشته است و تصمیم داشتیم این کنگره را به شکل سالیانه برگزار کنیم که در نهایت تصمیم بر دوسالانه برگزار شدن آن گرفته شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در رابطه با برنامه های مرتبط با دهه فجر گفت: برای دهه فجر در سه حوزه برنامه های وسیعی تدارک دیده ایم که یکی از این حوزه ها مربوط به حوزه قرآنی است.

وی تصریح کرد: تشکل های دینی و مساجد حوزه های دیگری هستند که برنامه های مفصلی برای آن ها تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان اینکه بخشی از برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان به دلیل کمبود اعتبارمتوقف شده است، گفت: در پایان سال حجم برنامه های این اداره کل افزایش می یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در پاسخ به این سوال که آیا بودجه در نظر گرفته شده برای برنامه های فرهنگی کافی است یا نه، اظهار کرد: سایه کمبود بودجه به دلیل مسائلی از جمله تحریم بر روی بخش های مختلف کشور افتاده و از آنجایی که این شرایط بر تمامی بخش های جامعه تاثیر خود را گذاشته یقینا در بخش فرهنگی هم تاثیر گذار بوده است.

فضای مجازی فرصتی برای فرهنگ سازی است

وی با بیان اینکه اگر بودجه ای نباشد کارهای فرهنگی متوقف نمی شود، گفت: ما در سطح جامعه گروه ها و شخصیت های مردمی تاثیر گذار زیادی داریم و از طریق فعال کردن این ظرفیت ها می توان برنامه های ساختارمند با ضوابط را در قامت مردمی جهت دهیم تا با پشتوانه مردمی برنامه ها اجرا شود.

حجت الاسلام ولی نژاد تصریح کرد: این گروه های فعال می توانند نقش زیادی در فرهنگ سازی جامعه داشته باشند و فضای مجازی ظرفیتی است که این افراد می توانند در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی و فرهنگ سازی از آن بهره ببرند.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار