شما می توانید به سفر بروید، جهان را بگردید، در ویلای خود تفریح کنید، و بی خیال باشید. شاید داشتن یک سگ یا دو گربه بهتر و البته راحت تر باشد، و عشق و محبت معطوف به سگ و گربه­ ها شود، اما آیا این درست است؟

پاپ به خانواده ها نسبت به نگهداری از حیوانات به جای بچه دار شدن هشدار داد

به گزارش گلستان 24 ، پاپ فرانسیس در یک سخنرانی غیرمعمول و جدی درباره مشکلات نگهداری از حیوانات به جای ایفای نقش والدینی هشدار داد. پاپ، در جشن ازدواج 15 زوج متأهل در کلیسایی کوچک در سانتا مارتا _محل زندگی او در واتیکان_ اعلام کرد زوج هایی که به جای بچه دار شدن، به نگهداری از حیوانات روی می­آورند، در سنین پیری به تحمل "تلخی تنهایی" محکوم می­شوند.

فرانسیس به زوجین که سنشان بین 25 تا 60 سال بود گفت که او لذت آزادی زوج های بدون بچه را درک می کند، اما درباره میزان دوام چنین لذتی ابراز تردید کرد.  

او گفت: «شما می توانید به سفر بروید، جهان را بگردید، در ویلای خود تفریح کنید، و بی خیال باشید. شاید داشتن یک سگ یا دو گربه بهتر و البته راحت تر باشد، و عشق و محبت معطوف به سگ و گربه­ ها شود، اما آیا این درست است؟» او این گونه نتیجه گیری کرد: «چنین ازدواجی در سنین پیری به تنهایی می رسد، تلخی تنهایی.»

پاپ فرانسیس گفت تربیت بچه ماحصل طبیعی ازدواج است. او تأکید کرد:« زندگی متأهلی باید پایدار باشد، زیرا در غیر اینصورت عشق نمی­تواند تداوم یابد؛ پایداری در عشق، در لحظات تلخ و شیرین، در هنگام مشکلات مختلف زندگی. او به صراحت تأکید کرد ازدواج های بدون فرزندآوری مورد تأیید حضرت عیسی علیه السلام نیست. «مواردی وجود دارد که مورد رضای حضرت مسیح علیه السلام نیست، مانند ازدواج­هایی که در آن زوجین زاد و ولد نمی­کنند.»

نگهداری حیوان

اشاره پاپ ناشی از آمارهای موجود از نرخ زاد و ولد در ایتالیا و آمریکا در سال های اخیر است که نشان می دهد هر روز زوج های بیشتری بچه دار شدن را به سال های بعد موکول کرده یا کلا مسیله فرزندآوری را فراموش می کنند.

دولت ایتالیا (ایستات) هفته گذشته اعلام کرد میزان زاد و ولد در سال 2013 به 515 هزار مورد کاهش یافت. در حالی که ضریب مرگ و میرها در این کشور از درصد زاد و ولدها سبقت گرفته است.

ارسال نظر

آخرین اخبار