از اقتصاد مقامتی تا میگو و گردشگری؛

امام جمعه خواجه نفس از مسئولین خواست با استفاده از ظرفیت گردشگری، سایت میگو، دریا و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در جهت رفع مشکل بیکاری در منطقه تلاش کنند.

انتقادات قابل تامل امام جمعه خواجه نفس در حضور معاون استاندار

به گزارش گلستان24،​ به نقل از ساحل گمیشان، آخوند امانگلدی حنفی امام جمعه خواجه نفس در نهمین جلسه شورای اداری گمیشان که با حضور طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار گمیشان و دیگر مسئولین برگزار شد، بر توجه هر چه بیشتر مسئولین بر رفع مشکل بیکاری جوانان منطقه تاکید کرد.

 امام جمعه خواجه نفس ادامه داد: باید جلوی نابودی ذخایر دریا و صید غیر مجاز گرفته شود ولی قبل از آن مشکل صیادی را که اگر به دریا نرود شرمنده زن و فرزند می شود را باید چاره کنید.

وی ادامه داد: صیادان غیر مجاز وارد آبهای ترکمنستان می شوند یا جان خود را از دست می دهند یا در زندانهای ترکمنستان گرفتار می شوند و گذشته از آن اینکه صیادانی وارد آبهای کشور همسایه شوند در شان کشور مان نیست.

وی افزود: متاسفانه عده ای از صیادان هیچ منبع درآمد دیگری ندارند و تنها برای چند کیلو ماهی زندگی خود را به خطر می اندازند و این در حالی است که ظرفیت بزرگ پرورش میگو و ماهی در قفس را در شهرستان داریم.

حنفی در ادامه افزود : از 4هزار هکتار مزرعه میگو کمتر از 400 هکتار آن بهره برداری می شود و مابقی در دست سرمایه گزارانی است که تا به امروز موفق به بهره برداری نشده اند و مسئولین باید هرچه سریعتر به این مساله رسیدگی کنند و کار را سرعت دهند.

وی همچنین به ظرفیت بزرگ پرورش ماهی در قفس برای ایجاد اشتغال درست و صیادی مجاز نام برد و افزود متاسفانه تا به امروز شیلات در این زمینه اطلاع رسانی درستی انجام نداده و صیادان محلی از این ظرفیت بهره ای نبرده و آگاهی درستی ندارند.

حنفی به استفاده از ظرفیت گردشگری هم اشاره کرد و افزود: با همت همه مردم و مسئولین باید این بخش هم در جهت اشتغالزایی جوانان بهره گرفت.

اقتصاد مقاومتی در گمیشان آنچنان که باید و شایسته است پرداخته نشده است

امام جمعه خواجه نفس با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری به عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در جهت رونق اقتصادی و کمک به اشتغال جوانان اشاره کرد و افزود: متاسفانه تا به امروز کار در خوری را در شهرستان مشاهده نکردیم و یعنی آنچنان و عملی به انجام کارهای اقتصاد مقاومتی بپردازیم که محرومیت را از بین ببریم.

وی از راه اندازی صندوق قرض الحسنه در روستای خواجه نفس جهت حمایت از صیادان کم بضاعت و جوانان تحصیل کرده روستا برای فعالیت اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: تا امروز بیش از 140 نفر عضو صندوق شده اند و توانسته ایم تا حدودی حمایت خوبی از صیادان نیازمند و فعالیت های اقتصادی خانگی نظیر قالی بافی و پرورش مرغ محلی و ... داشته باشیم که شایسته است این اقدام الگوی دیگر روستاها قرار بگیرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار