واکنش های مجازی به توقف پخش «دیدبان پیشرفت ایران» ادامه دارد

فشارها به مسئولان صدا و سیما، برنامه ثریا را که با شعار «دیدبانی پیشرفت ایران» پخش می‌شود به مخاطره انداخته و همین موضوع واکنش‌های متعددی در فضای مجازی به همراه داشته است.

«ثریا» را خفه نکنید

به گزارش گلستان24،​​ برنامه تلویزیونی «ثریا» چند وقتی است که گرفتار مشکلاتی شده که توقف این برنامه انقلابی را درپی داشته؛ حتی زمزمه هایی مبنی بر تعطیلی این برنامه که درست یک سال پیش مورد تمجید رهبر انقلاب قرار گرفت، شنیده می شود.

فشارهایی که بیشتر از جانب دولت یازدهم که "شعار آزادی بیان" و "شفاف سازی" را دائما تکرار می کند به سازندگان این برنامه وارد می شود. چندی پیش تهیه کننده ثریا سال گذشته در مصاحبه ای گفته بود: پس از پخش برنامه ها و مستندهای هسته ای ثریا در نقد برجام با فشار بخشهایی از بدنه دولت، حتی آنها را مجبور کرده اند که دفتری که در اختیار دارند – که ظاهرا متعلق به مجموعه ی مستقلی بوده که با دولت همکاری های پژوهشی داشته -را تخلیه کنند و آنها چند ماهی آواره شده اند تا جایی را اجاره کنند. این حد از فشار برای تعطیل شدن یک برنامه بسیار عجیب و بی نظیر است.

به نظر می رسد دولتی ها تحمل یکی از معدود برنامه های انتقادی صداوسیما را ندارند و میخواهند به نحوی مانع از شفاف سازی این برنامه شوند و بگذارند شعار برنامه ثریا که همان «دیدبانی برای پیشرفت ایران» است در حد شعار باقی بماند.

در همین رابطه حجت الاسلام پژمانفر، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گویی تصریح کرد: به عوامل ثریا گفته اند اگر می خواهید تعطیل نشوید از این پس فقط باید برنامه علمی پخش کنید و صرفا به مباحث علمی بپردازید.

در تنگای مالی قرار دادن ثریا و موکول کردن زمان پخش این برنامه به ساعات پایانی شب، از دیگر مشکلاتی است که برای این برنامه افشاگر به وجود آورده اند.

مجموع این اتفاقات واکنش چهره های انقلابی و دانشجویان و مستندسازان را در پی داشت اما در شبکه های اجتماعی اعتراضات به این بی عدالتی شدت بیشتری دارد.

در ادامه تعدادی از این واکنش های مجازی را مشاهده می کنید:

ارسال نظر

آخرین اخبار