استاندار گلستان در سفر به غرب استان:

استاندار گلستان گفت :140 هکتار زمین در بندرگز و بندرترکمن به عنوان زمین های پشتیبان شناسایی و مهیا شده است تا در صورت لغو اجرای طرح در آشوراده، زیرساخت های گردشگری را در این زمین های ساحلی اجرا کنیم.

مهیاسازی 140 هکتار زمین ساحلی در بندرگز و ترکمن در صورت لغو طرح گردشگری آشوراده / پاسخ استاندار به گلایه‎های مردم بندرگز

 به گزارش گلستان24،​ به نقل از استانداری گلستان، حسن صادقلو در جلسه شورای اداری بندرگز اظهار کرد: این شهر ظرفیت های فراوانی برای جذب گردشگر دارد و با تکمیل زیرساخت های مرتبط با این بخش شاهد ایجاد فرصت های اشتغال و همچنین رونق اقتصادی منطقه خواهیم بود.

استاندار گلستان

 

وی تصریح کرد: برخورداری از ساحل و فاصله اندک این شهرستان با جزیره آشوراده از جمله موقعیت های کم نظیری است که مسئولان استان و شهرستان اهتمام فراوانی برای ایجاد زیرساخت های گردشگری این منطقه دارند. ایجاد زیرساخت های گردشگری در جزیره آشوراده که مصوبه هیات دولت بود در حال گذراندن مراحل اداری و کارشناسی است.

صادقلو عنوان کرد: به دلیل موقعیت ویژه زیست محیطی این جزیره و امکان مخالفت کارشناسان با اجرای طرح های گردشگری در آن، 140 هکتار زمین در بندرگز و بندرترکمن به عنوان زمین های پشتیبان شناسایی و مهیا شده است تا در صورت لغو اجرای طرح در آشوراده، زیرساخت های گردشگری را در این زمین های ساحلی اجرا کنیم.

استاندار گلستان افزود: علاوه بر آن بندرگز ساختمان های تاریخی متعددی دارد که در صورت برخورداری از زیرساخت های لازم می تواند به جذب هر چه بیشتر گردشگر کمک کند. واگذاری 26 هکتار از زمین های ساحلی بندرگز به شهرداری برای فراهم کردن امکانات مورد نیاز، دیگر اقدام استانی در کمک به توسعه گردشگری این شهر ساحلی است.

صادقلو به گلایه برخی شهروندان بندرگز به دلیل فاصله دور بیمارستان جدید از مرکز شهر اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید 440 میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز این مرکز مجهز درمانی هزینه کرد و شایسته نیست به خاطر فاصله 300 متری تا حریم شهر، این تلاش ها و خدمات نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار