سومین جشنواره دوستداران محیط‌زیست استان گلستان با معرفی «محمد سدیدی» عکاس گالیکشی به‌عنوان عکاس برتر به پایان رسید.

محمد سدیدی، عکاس گالیکشی برگزیده سومین جشنواره دوستداران محیط‌زیست گلستان شد + تصاویر

به گزارش گلستان24، به نقل از نیلکوه، سومین جشنواره دوستداران محیط‌زیست استان گلستان و گرامیداشت هشتاد و پنجمین سالروز تولد دکتر غلامعلی بِسکی، پدر طبیعت ایران در گنبدکاووس برگزار شد.

100 اثر عکاسان سراسر کشور با موضوع «محیط‌زیست» به این جشنواره ارسال‌شده بود و از بین آثار ارسالی 30 اثر برتر در حاشیه این مراسم در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

از بین آثار حاضر در این جشنواره 4 عکاس به‌عنوان برگزیده تجلیل شدند.

آذرماه 94 یک قلاده پلنگ در محدوده روستای «لوه» شهرستان گالیکش شکار شده بود و «محمد سدیدی» عکاس گالیکشی با ارسال تصاویر آن حادثه به این جشنواره به‌عنوان عکاس برتر معرفی و تجلیل شد.

به گزارش نیلکوه، دکتر غلامعلی بسکی معروف به پدر طبیعت و محیط‌زیست ایران متولد بهمن‌ماه سال 1310 در سبزوار و یکی از هواداران برجسته محیط‌زیست.

دکتر بسکی در سال 1345 بیمارستانی را در شهر گنبدکاووس تأسیس کرد اما در سال 1349 زندگی شهری را رها کرد و به‌مرور تبدیل به یک گیاه‌خوار کامل شد وزندگی خود را وقف دفاع از محیط‌زیست و تبلیغ گیاه‌خواری کرد.

وی پس از به پایان رساندن تحصیلات متوسطه، در رشته طب دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه تحصیل داد و در سال 1345 در رشته جراحی زنان از همان دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

دکتر بسکی در سال 1331 ازدواج کرد و اکنون چهار فرزند و 6 نوه دارد و به مدد کوه‌پیمایی و پیاده‌روی‌های زیاد در میان جنگل‌ها و دره‌های پردرخت و پر از چشمه‌سار، خلق‌وخوی طبیعت دوستی را دنبال کرد و به‌این‌ترتیب بر بیماری‌های مزمنی از قبیل آب‌مروارید، دیسک کمر و حساسیت‌های پوستی خود غلبه کرد.

وی در چند دهه اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای را درزمینهٔ حفاظت از طبیعت و محیط‌زیست انجام داد که راه‌اندازی بنیاد جهانی دکتر بسکی با عنوان مکتب حرمت حیات باهدف حفظ محیط‌زیست از آن جمله است.

دکتر بسکی تاکنون بسیاری از اموال خود را صرف امور خیریه کرده است، تأسیس بیمارستان و زایشگاه دکتر بسکی، تأسیس مدرسه تیزهوشان و نیز خانه ریاضی استان گلستان و سرای گاندی (تیزهوشان فقیر در روستاها) و وقف 6 باب منزل مسکونی در مشهد از دیگر فعالیت‌های این پزشک طرفدار طبیعت است.

دکتر بسکی در اواخر مهرماه 92 در جریان سفر با زادگاهش سبزوار دچار سکته خفیف مغزی شد و از آن زمان تاکنون در بستر بیماری به سر می‌برد.

nilkooh2090 1

nilkooh2090 1

nilkooh2090 1

nilkooh2090 1

تصاویر ارسالی " محمد سدیدی " به این جشنواره

شکارچی پلنگ در گالیکش دستگیر شد تصاویر پلنگ گالیکش لوه شکارچی

شکارچی پلنگ در گالیکش دستگیر شد تصاویر پلنگ گالیکش لوه شکارچی

شکارچی پلنگ در گالیکش دستگیر شد تصاویر پلنگ گالیکش لوه شکارچی

شکارچی پلنگ در گالیکش دستگیر شد تصاویر پلنگ گالیکش لوه شکارچی

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار