کمترین میزان ارزبری و بیشترین شاغل؛

تولید فرش دستباف کمترین میزان ارزبری را دارد و بیشترین شاغلان آن را در استان گلستان و ترکمن صحرا زنان روستایی و شماری از بانوان ساکن شهرها تشکیل می‌دهند.

نقش فرش ریز بافت ترکمن در اقتصاد مقاومتی + تصاویر

به گزارش گلستان24، به نقل از راه اسپی دژ، از میان هنرهای دستی معروف استان گلستان و شهرستان آق‌قلا می‌توان به قالیچه و پشتی ترکمن، زیورآلات، ساخت دوتار سنتی و سوزن‌دوزی و ... اشاره کرد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی فرش دستباف به‌عنوان یک هنر اصیل ایرانی و محصول فرهنگی و کالای سرمایه‌ای ایجاد اشتغال برای تعدادی از خانواده‌هاست؛ این صنعت بدون سرمایه‌گذاری بالا، نقش مؤثری در ایجاد مشاغل خانگی دارد و با تکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی به‌عنوان منبعی تأثیرگذار در تأمین درآمدهای ارزی کشور نیز محسوب می‌شود.

فرش ریزبافت ترکمن آق قلا

درحالی‌که تولید فرش دستباف کمترین میزان ارزبری را دارد، بیشترین شاغلان آن را در استان گلستان زنان روستایی و شماری از بانوان ساکن شهرها تشکیل می‌دهند .

جواد وظیفه‌شناس، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) آق‌قلا با اشاره به ارزش‌افزوده و ارزآوری فرش به‌عنوان یک هنر سنتی ایرانی در رشد و شکوفایی اقتصاد ملی کشورمان به خبرنگار راه اسپی دژ گفت: راهکار پیشنهادی و سیاست‌گذاری این سازمان در عرصه صادرات فرش در اقتصاد مقاومتی، هدایت بافندگان به تولید فرش ریزبافت است.

وی اضافه کرد: این شیوه سیاست‌گذاری به افزایش کیفیت فرش‌های صادراتی منجر خواهد شد و در صورت شناخت بازار و سلیقه مشتری، سود بیشتری از آن نصیب بافندگان و تولیدکنندگان خواهد شد .

فرش ریزبافت ترکمن آق قلا

رئیس کمیته امداد آق‌قلا با اشاره به آموزش فرش به دختران بازمانده از تحصیل و سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد که استعداد فرش‌بافی رادارند، تصریح کرد: مددجویانی که آموزش‌دیده‌اند و استعداد فرش‌بافی دارند در حال حاضر در حال تولید فرش‌های ریز باف هستند و الحمدالله با استقبال خوبی نیز روبرو شده است.

فرش ریزبافت ترکمن آق قلا

وظیفه‌شناس از آموزش مددجویان زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: وسایل و مواد اولیه به‌صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود که به‌صورت تضمینی نیز برای آن‌ها فروخته می‌شود تا به اشتغال‌زایی آن‌ها کمک شود. و حتی اگر از قیمت تضمین‌شده نیز بیشتر به فروش برسد مابه تفاوت آن را به مددجویان پرداخت می‌کنیم.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار