خوب که به چهره اش خیره شدم چهره اش آشنا آمد «احمد» بود. کلی عوض شده بود . بهش گفتم احمد این چه قیافه ایس. در جواب گفت : امام خمینی کاری کرد که من دوباره متولد شوم

مردی که «امام خمینی» مسیر زندگی اش را تغییر داد+عکس
به گزارش گلستان24، «احمد بیابانی» به سال ۱۳۳۳ شمسی در تهران متولد شد. زمانی که «نهضت حضرت روح الله»، در خرداد ۱۳۴۲ آغاز شد، احمد کودکی ۹ ساله بود و تا ۱۵ سال بعد هم هیچ نسبتی میان او و قیام پیشوای مردم کشورش برقرار نشد اما حضور او در مجالس عزاداری «حضرت سیدالشهدا(صلوات الله علیه)» مسیر زندگی او را تغییر داد و «احمد» به صف سربازان انقلاب اسلامی پیوست.
یکی از هم محله ای های «احمد بیابانی» درباره او گفته است:
 
«احمد را همه بچه های شابد لعظیم( شاه عبدالعظیم) می شناسند. اویکی از اون داش مشتی هایش بود. از آن لوطی هایی که امروز خیلی کمتر از آنها می بینیم. هر کس اگر مورد ظلم و ستمی واقع می شد از احمد کمک می خواست. چهره جالبی داشت، موهای فرفری بلند، صورت تراشیده با سبیل های مشکی به همراه دستمال ابریشمی. خلاصه یک محل بود و یک احمد. 
اصلا دنبال سیاست نبود شاید هم بهتر بگویم اصلا نمی دانست سیاست را با چه حروفی می نویسند. ماهها از انقلاب گذشته بود، یک روز در خیابان داشتم با این ساز مان خلقی ها در مورد امام خمینی بحث می کردم. کار بالا گرفت و صحبت داغ شده بود، احساس خطر می کردم که یک لحظه، آدم هیکلی با ریش های بلند و موهای فری از راه رسید و نجاتم داد. خوب که به چهره اش خیره شدم چهره اش آشنا آمد «احمد» بود. کلی عوض شده بود . بهش گفتم احمد این چه قیافه ایس. در جواب گفت : امام خمینی کاری کرد که من دوباره متولد شوم.»
 
«احمد بیابانی» با آغاز تجاوز رژیم بعثی صدام به کشور، خود را به جبهه های جنوب رساند و به گروه «فداپیان اسلام» تحت فرماندهی شهید «سیدمجتبی هاشمی» پیوست و پس از انحلال این گروه، به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملحق شد. «احمد» سرانجام در دانشگاه «حضرت روح الله» فارغ التحصیل شد و به تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۶۱ شمسی، در جریان «عملیات الی بیت المقدس» (آزادسازی «خرمشهر») بال در بال ملائک گشود.
 
روحمان با یادش شاد
هدیه به روح بلندپروازش صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
 
 
 
 

منبع: مشرق

 

ارسال نظر

آخرین اخبار