والدین بخوانند؛

انجمن اطفال آمریکا اطلاعیه ای را مبنی بر مدت زمان مناسب استفاده کودکان از ابزارها با صفحه نمایش الکترونیکی مانند تلفن همراه و رایانه را منتشر کرد.

قوانین استفاده از تلفن همراه برای کودکان

به گزارش گلستان24، انجمن اطفال آمریکا(AAP)در سال 2016 بیانه ای را مبنی بر مدت زمان مناسب استفاده کودکان از دستگاه های دیجیتال و مدت خیره شدن آن ها به صفحه های نمایش منتشر کرد و در اختیار عموم مردم به خصوص پدر ومادرها که اغلب این سوال را ازانجمن داشتند قرار داد.

 

در این اطلاعیه مدت زمان خیره شدن به صفحه نمایش از دوران نوزادی تا سن بلوغ اعلام شده است.

این انجمن به خانواده ها توصیه کرد: والدین باید درمورد میزان و روش استفاده از دستگاه های دیجیتال و مدت تماشا و بازی با فرزندان شان صحبت کرده و چگونگی استفاده درست را به آنها آموزش دهند.

در این اطلاعیه به عدم مصرف کودکان زیر 18 ماه از این تجهیزات الکترونیکی تاکید شده است زیرا برکیفیت و میزان خواب کودکا ندر این رده سنی به شدت تاثیر مخربی می گذارد و تنها در زمان چت ویدیویی و مدت بسیار کوتاه می توان از ازارهای الکترونیکی می توان استفاده کرد.

قوانین استفاده از تلفن همراه برای کودکان

بر اساس اطلاعیه انجمن اطفال آمریکا میزان استفاده بر اساس رده سنی به شرح زیر است:

1. برای سنین کمتر از 18 ماهگی به طور کامل ممنوع است.

2. والدین نوزادان 18 تا 24 ماه در زمان استفاده فرزندانشان از صفحه نمایش های الکترونیکی در کنار آن ها باشند و ترتیبی دهند که ازبرنامه هایی با کیفیت بالا استفاده کنند همچنین در فهم تصاویری به کودک کمک کنند.

3. در رده سنی 2 تا  5 سال ، مدت زمان استفاده از صفحه نمایش های الکترونیکی1 ساعت در روز است و والدین باید با فرزند خود فیلم ها وتصاویر را تماشا کرده و مفاهیم آن ها را برای کودک توضیح دهند.

4.  در کودکان 6 سال به بعد والدین باید مدت استفاده را محدود کرده و طوری این میزان را برنامه ریزی کنند که ساعات خواب و میزان تحرک و فعالیت کودک کاهش نیافته و به آنها خللی وارد نشود.

گفتنی است؛ والدین باید زمان هایی از روز را برای استفاده از ابزارهای الکترونیکی وفضای مجازی ممنوع کنند.


منبع : فرهنگ

ارسال نظر

آخرین اخبار