به نظر می رسد یکی از دلایل گرایش روز افزون به این شبکه های اجتماعی ، بیکاری و عدم برنامه ریزی صحیح و نداشتن مدیریت زمان در امور است . به خصوص برای بانوان و کودکان .

شبکه های اجتماعی و تغییر سبک زندگی خانواده ها

یکی از بحث های داغ روز که کمتر کسی از آن بی نصیب مانده است ، استفاده از نرم افزارهای شبکه های اجتماعی است .  در حالیکه روز به روز بر تعداد اینگونه نرم افزار ها با امکانات مختلف افزوده می شود به همان نسبت بلکه خیلی بیشتر ، کاربران آن رو به فزونی است . تا جایی که ممکن است یک کاربر همزمان از چند نرم افزار استفاده کند .

به گزارش گلستان 24 ، کاربرانی که در اکثر مواقع بدون محدودیت سنی از کودکی تا میانسالی و بدون هیچ محدودیت ابزاری در حال استفاده از این گونه نرم افزار ها هستند . البته با توجه به اینکه امروزه تقریبا همه کودکان و نوجوانان به تلفن همراه و رایانه دسترسی دارند و خانواده ها با آگاهی یا بدون آگاهی آن را خیلی راحت در اختیار فرزندان قرار می دهند ، دوری از این امر نیز اجتناب ناپذیر است .

این روزها اگر سرمان در گوشی و تبلت و کامپیوتر نباشد و فرصتی داشته باشیم تا نگاهی به اطراف بیاندازیم ، حتما با این صحنه زیاد روبرو شده ایم . ( زنان و مردان و کودکان گوشی به دست که مشتاقانه به صفحه آن چشم دوخته یا در حال نوشتن چیزی هستند ) و باز متاسفانه این چشم انداز حتی هنگام صرف غذا ، قبل از خواب یا حتی در ساعات کاری در ادارات و بین کارمندان هم قابل رویت است .

حالا جدا از مضرات استفاده فیزیکی که زیاد در باب آن گفتگو می شود ، یاید دید استفاده از این نرم افزار ها چه جذابیتی دارد که همگان را اینگونه شیفته خود کرده است ؟

مخصوصا که در بدو امر به صورت رایگان و با روش نصب خیلی آسان به دست کاربران می رسد .

شبکه های موبایل

بیشتر کاربران از اینکه اوقات فراغت شان از این طریق پر می شود یا هزینه ارتباط کمتر است ، خوشحال و راضی هستند . اما واقعیت امر این است که به مرور زمان افراد وابستگی و دلبستگی خاصی نسبت به آن پیدا کرده و جهت ارضاء نیازهای فکری و روحی خود هر روز در پی گسترده تر کردن این ارتباطات هستند و به ناچار وقت و انرژی بیش از حدی برای آن صرف می کنند . حتی در برخی موارد و به خصوص افرادی که دچار معضلات و کمبودهای عاطفی  هستند یا دارای روحیه حساس و لطیف تر از دیگران ، یا در دنیای واقعی به آنچه که می خواهند دست نیافته اند ، با خرج احساسات و عواطف خود در محیط های مجازی دچار مشکلات و معضلات فراوانی می شوند که متاسفانه مواردی از این دست رو به فزونی است .

در حالیکه میتوان از این پتانسیل در جهت بهتری بهره برد ، اما باید فکری به حال فرهنگ استفاده از آن نیز نمود .

به نظر می رسد یکی از دلایل گرایش روز افزون به این شبکه های اجتماعی ، بیکاری و عدم برنامه ریزی صحیح و نداشتن مدیریت زمان در امور است .  به خصوص برای بانوان و کودکان .

نظر شما چیست ؟

ارسال نظر

آخرین اخبار