کارشناس مسکن گفت:جوانان در ابتدای راه برای شروع زندگی با مشکل مسکن روبرو هستند از این رو لازم است که دولت برای این معضل تدبیری بیاندیشد.

راه حلی جدید برای تامین مسکن جوانان
 
به گزارش گلستان24، محمدابراهیم محبی کارشناس مسکن با اشاره به اینکه تامین مسکن مورد نیاز دغدغه خاطر ازدواج جوانان است، اظهار داشت: براساس قانون، دولت مکلف به تامین مسکن مناسب برای اقشار و دهک های پایین جامعه است از این رو در دولت قبلی طرح مسکن مهر مطرح و اجرا شد.
 
وی افزود: اگرچه ایرادات جدی براین طرح وارد است اما در برخی شهرستان ها و استان ها منجر به تامین مسکن برای اقشار کم درآمد شد.
 
محبی با انتقاد از عملیاتی نشدن طرح مسکن اجتماعی بیان کرد: در دولت یازدهم برای خانه دار شدن دهک های پایین جامعه طرح مسکن اجتماعی مطرح شد  که با گذشت چند سال از عمر دولت تا کنون این امر در راستای اقشار کم درآمد عملیاتی نشده است.
 
کارشناس مسکن ادامه داد: جوانان در ابتدای راه برای شروع زندگی با مشکل اشتغال روبرو هستند از این رو لازم است که دولت سازو کارهای مناسبی در جهت ایجاد اشتغال جوانان به کارگیرد.
اجرای طرح مسکن اجتماعی راه حل ازدواج جوانان
وی تصریح کرد: دولت در جهت تامین مسکن جوانان باید تسهیلات بانکی مناسب و زمین رایگان در اختیار آنها قرار دهد تا این سنت حسنه سر و سامان بگیرد .
 
انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران 

ارسال نظر

آخرین اخبار