رئیس کل دادگستری گلستان مطرح کرد:

هاشمیان گفت: رتبه ی نخست گلستان در کاهش جرم را از دیگر دستاوردهای برنامه های پیشگیرانه دادگستری استان می باشد.

رتبه ی نخست گلستان در کاهش جرم/استفاده از ظرفیت روحانیون برای کاهش آسیب های اجتماعی

به گزارش گلستان24، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در همایش «نقش روحانیون در کاهش آسیب‌های اجتماعی» اظهار داشت :دستگاه قضایی استان آماده است آمار بیشترین جرایم و آسیب های اجتماعی که استان را تهدید می کند در اختیار علما قرار دهد تا در کاهش اسیب های اجتماعی به دادگستری کمک کنند.

وی گفت: آمار بیشترین جرایم و پرونده های ورودی به محاکم استان به تفکیک کیفری و حقوقی ، تدوین کرده ایم و آماده ایم این آمار را در اختیار امامان جمعه و جماعات استان برای پیشگیری از وقوع جرم قرار دهیم .

هاشمیان با بیان این که مطالبه طلب، بیشترین تعداد پرونده های حقوقی استان را تشکیل می دهد افزود: آمار بالای این پرونده ها نشان می دهد ، قبح خوردن مال مردم  کم رنگ شده است که روحانیان ما می توانند با استناد به آیات و روایات قرآنی مرتبط با رعایت امانت و لزوم بازگرداندن به موقع بدهی ها اهمیت این ارزش های اخلاقی را پررنگ کنند.

این مقام ارشد قضایی استان با بیان این که آسیب های اجتماعی در طول زمان به وجود می آیند و کار فرهنگی برای پیشگیری و مقابله با این آسیب ها هم زمان بر است گفت :  به همین دلیل نیز برخی از ما از انجام کارهای فرهنگی غفلت کرده ایم و فقط به دنبال فعالیت‌های زودبازده هستیم.

این مقام ارشد قضایی استان گفت : خوشبختانه در دادگستری های استان برنامه های فرهنگی خوبی از سال گذشته  آغاز شده است که یکی از مهم ترین نتایج آن کاهش ورودی 18 هزار پرونده امسال در مقایسه با پارسال است .

هادی هاشمیان ، رتبه ی نخست گلستان در کاهش جرم را از دیگر دستاوردهای برنامه های پیشگیرانه دادگستری استان برشمرد و گفت :  برای ادامه کاهش پرونده های وارده به محاکم و رفع آسیب های اجتماعی به کمک نهادها و ارگان های مختلف به ویژه روحانیان نیاز داریم.

هاشمیان افزود : جرایمی مانند تهدید ، توهین ، ایراد ضرب و شتم عمدی و تخریب اموال هم در گلستان از جمله جرایمی است که برای کاهش آن نیاز به فرهنگ سازی و کمک نهادهای تایثرگذار در این بخش است .

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود با انتقاد از جرم انگاری برخی قوانین در کشور گفت :  به دلیل همین جرم انگاری قوانین ، تعداد جرایم در کشور یکهزار و 980 جرم است در حالیکه در دیگر کشورها این رقم ب400 تا 600 جرم است .

هاشمیان با بیان این که باید برخی قوانین در کشور اصلاح شوند افزود : بخشی از  پرونده های تشکیل شده در محاکم ، اصلا قضایی نیستند اما به دلیل جرم انگاری در قوانین ، مجبور به تشکیل پرونده و در برخی موارد حتی زندانی کردن افراد هستیم .

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار