وکیل مدافع بابک زنجانی با بیان اینکه حکم اعدام موکلش امروز به صورت کامل به وی ابلاغ شده است، گفت:‌ فردی که جدیدا در پرونده موکلم بازداشت شده است بر اساس بند (ج) ماده 474 می‌تواند یکی از موارد اعاده دادرسی باشد.

حکم اعدام بابک زنجانی امروز به صورت کامل ابلاغ شد
به گزارش گلستان24، با بیان اینکه حکم اعدام بابک زنجانی امروز به صورت کامل به وی ابلاغ شد، اظهار داشت: تنها دو صفحه آخر رأی به موکلم ابلاغ شده بود اما حکم، گردش کار طولانی دارد که بسیار مفصل است به همین دلیل با همکاری شعبه 15 دادگاه انقلاب به وسیله چندین تایپیست حکم را یادداشت‌برداری کردیم و امروز به صورت کامل آن را در اختیار گرفتیم.
 
حکم اعدام بابک زنجانی
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز موفق نشدم با موکلم ملاقاتی داشته باشم رأی را به دادیار ناظر زندان دادم تا آن را به زنجانی بدهد تا بتوانیم پس از مطالعه توسط وی اعاده دادرسی را ارائه دهیم.
 
کوهپایه‌زاده با بیان اینکه برای ارائه اعاده دادرسی زمان مشخصی توسط قانون تعیین نشده است، افزود: ‌مواردی در ماده 474 قانون آیین دادرسی کیفری آمده است که بر اساس آن می‌توان نسبت به حکمی اعاده دادرسی داد به همین دلیل باید خط به خط حکم اعدام را مطالعه و با این ماده تطبیق دهیم تا مشخص شود آیا ظرفیت قانونی برای اعاده دادرسی وجود دارد یا خیر.
 
به گفته وی، ماده 477 قانون آیین‌دادرسی کیفری مورد دیگری است که اگر حکمی خلاف بیّن شرع صادر شده باشد مطابق نظر رئیس قوه قضائیه موجبات اعاده دادرسی را فراهم می‌کند.
 
وکیل مدافع زنجانی دستگیری یکی از متهمان این پرونده را که اخیرا اتفاق افتاده است مورد دیگری دانست که می‌توان بر اساس آن درخواست اعاده دادرسی کرد.
 
وی در این خصوص توضیح داد: برابر بند (ج) ماده 474 قانون آیین دادرسی کیفری اگر حادثه یا واقعه جدیدی به وقوع بپیوندد که در سرنوشت محکوم موثر باشد می‌توان به دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی داد.
 
وی با بیان اینکه اطلاعات فرد بازداشت شده می‌تواند نقش موثری در لغو حکم اعدام زنجانی داشته باشد، اضافه کرد: دادستان تهران این فرد را جعبه سیاه پرونده دانستند و به طور حتم علت این است که اطلاعات نابی در اختیار این فرد است و اظهارات وی می‌تواند در پرونده موکلم و سرنوشت او تاثیرگذار باشد و به طور حتم یکی از موارد درخواست اعاده دادرسی توسط ما همین مورد است.
 
کوهپایه‌زاده تاکید کرد: هر تصمیم جدیدی در پرونده زنجانی منوط به تکمیل تحقیقات از این فرد است.
 
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار