رئیس کانون وکلای استان گلستان گفت: ۶۳ نفر وکیل جوان امروز تحلیف شده و پروانه وکالت پایه یک را دریافت کردند.

آئین تحلیف وکلای استان گلستان برگزار شد

رضا سلیمانی ظهر امروز در جشن استقلال کانون وکلا و آئین تحلیف اظهار داشت:این سوگند احترام به شخصیت انسانی ما است و تحلیف و سوگند شما یعنی به میدان آوردن همه شرافت که بن مایه جامعه است و همه ما متعهدیم که اصول اخلاقی و حرفه‌ای وکالت را شناخته و رعایت کنیم.

به گزارش گلستان 24، رئیس کانون وکلای استان گلستان تصریح کرد: حساسیت جامعه نسبت به وکلا به این علت که با عدالت سروکار دارند بسیار بالا است و کوچک‌ترین تخلف آنها بسیار بزرگ دیده می‌شود.

به گفته وی، کانون وکلا پل بین حکومت و شهروندان و یاری‌گر شهروندان و حکومت است که ظرفیتی بزرگ است که باید  از آن استفاده شود.

سلیمانی تاکید کرد: اکنون لایحه وکالت به دست مجلس اعلام وصول شد و باید به گونه ای رفتار کند که 60 سال بعد هم به آن آفرین بگویند.

رئیس کانون وکلای استان گلستان اظهار کرد: قوه قضائیه دغدغه‌هایی دارد و چه بسا دغدغه‌های کانون وکلا از آن بیشتر نباشد، چاره این دغدغه‌ها رجوع به متخصصان است و کار به علت اینکه از متخصصان نظرخواهی نشده درستی انجام نشده و ما نیز راهی جز تلاش نداریم.

سلیمانی افزود: نکته مهم دیگر این است که مجلس با افزایش هزینه دادرسی مخالفت کرده و بالا بودن هزینه دادرسی به معنای بالا رفتن هزینه پرداختی برای عدالت است.

رئیس کانون وکلای استان گلستان تصریح کرد: پس از سال‌ها قانونی تصویب شد که یکی از مترقی‌ترین قوانین پس از انقلاب در کشور است، البته این قانون ایراداتی دارد اما نکات مثبت زیادی هم دارد و این درست نیست که قبل از اجرای قانون دست به اصلاح آن بزنیم.

به گفته وی، حضور وکیل در مرحله مقدماتی دادرسی نه تنها سبب فساد نیست بلکه حضور نداشتن وکیل سبب فساد است.

ارسال نظر

آخرین اخبار