معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: از اول اسفند جاری ۱۰ درصد دیگر نانوایی های دیگر شهر گنبدکاووس آزادپز می شوند.

۱۰ درصد دیگر از نانوایی های گنبد کاووس  آزادپز می شوند

محمد حمیدی’ روز شنبه در جلسه کمیته کارگروه آرد، نان و گندم گنبدکاووس افزود: در مرحله اول اجرای این طرح ۱۰ درصد از نانوایی های این شهر با تغییر وضعیت آزادپز شدند.

وی بر افزایش کیفیت پخت نان ها اعم از دولتی و آزادپز در شهرستان تاکید کرد و گفت: نان به عنوان یک کالای استراتژیک باید با نظارت همراه باشد زیرا نان با بقیه کالاها فرق می کند و نقش اساسی در سبد غذایی مردم دارد.

فرماندار گنبدکاووس در خصوص مشکل بهداشتی برخی از نانوایی های شهر نیز گفت: صاحبان نانوایی های سطح شهر نیز موظف هستند نسبت به استاندارسازی نانوایی های خود از نظر بهداشتی اقدام کنند و در غیر این صورت با آنان برخورد خواهد شد.

حمیدی افزود: صاحبان نانوایی های شهرستان موظف هستند آردهای مورد نیاز خود را از کارخانه ها تامین و از خرید آرد در مراکز غیرمجاز خودداری کنند.

به گفته وی، مسوولان اتحادیه ، بهداشت و صنعت ، معدن و تجارت باید در این زمینه کنترل کنند.

وی در خصوص میزان سهیمه ارد نانوایی های شهرستان نیز گفت: کمیته تعیین سهمیه آرد شهرستان سهمیه اختصاصی آرد نانوایی ها شهرستان را مورد بررسی مجدد قرار دهد و در صورت نیاز به افزایش و یا کاهش سهیمه اقدام کند و از هر گونه اعمال سلیقه شخصی در توزیع ارد به نانوایی خودداری شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: در یک ماه گذشته ۲۸۲ مورد بازرسی از نانوایی های شهرستان صورت گرفته است.

‘ سعید میرزایی ‘ افزود: از این تعداد بازرسی ۳۶ مورد تخلف از سوی صاحبان نانوایی ها ثبت شد که پرونده آنان تحویل تعزیرات حکومتی شهرستان شده است.

به گفته وی، تخلف صاحبان این نانوایی ها در زمینه گرانفروشی ، کم فروشی ، داشتن آرد مازاد ، پخت دوتایی نان و … بوده است.

در این کارگروه مصوب شد که مرکز بهداشت شهرستان تعداد ۱۰۰ نانوایی شهرستان را در زمینه بهداشتی مورد بازرسی قرار دهد و گزارش آن را در جلسه کارگروه ارائه دهد.

همچنین با توجه به ممنوعیت عرضه نان در سوپر مارکت ها، اکیپی متشکل از بهداشت ، تعزیرات ، اتحادیه خبازان و اداره صنعت، معدن و تجارت نسبت جمع آوری نان ها در سوپرمارکت های سطح شهر اقدام و در صورت تکرار متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شود./ سلام گنبد

ارسال نظر

آخرین اخبار